Friday, June 24, 2011

محرومیت یک داور به دلیل حجاب + عکس

يك دختر داور مسلمان در كانادا به استناد قوانين فيفا، به علت داشتن حجاب از داوري در مسابقه فوتبال محروم شد.
اتحاديه فوتبال منطقه اي سنت لوييس در كبك، چند روز پيش، "سارا بنكران"، داور فوتبال را به علت داشتن حجاب از انجام داوري مسابقه فوتبال محروم كرد.
اين داور پانزده ساله در دو سال گذشته در بخش هايي از مونترال داوري مي كرده، اما چند روز پيش، مسئولان اتحاديه با استناد به قوانين فيفا كه لباس مذهبي را در ميدان فوتبال ممنوع كرده، به او اطلاع دادند، نمي تواند در مسابقه داوري كند.
 
سارا كه از دوازده سالگي حجاب را رعايت مي كرده، به شبكه تلويزيوني سي بي سي كانادا گفت: «من هميشه احساس مي كردم از حقوق برابر در كانادا برخوردارم؛ نمي دانم چرا اين حق را از من مي گيرند!»
وي افزود: «حجاب نشانه عفت و انتخاب من از نحوه ظاهر شدن در انظار است. گمان مي كردم آزادي مذهب در اين كشور هست، مشروط بر آنكه به كسي آسيب نرسانيم و من به هيچ كسي آسيب نرسانده ام.»
مسابقه انتخابي تيم فوتبال زنان ايران نيز چندي پيش، به علت داشتن حجاب به جاي كلاه، در برابر اردن لغو شد و اين تيم شانس حضور در المپيك ۲۰۱۲ لندن را از دست داد.
همچنين سه بازيكن زن اردني نيز به خاطر حجاب محروم شدند.
اين داور فوتبال شكايتي در اين زمينه در اتحاديه كبك طرح كرده و تأكيد دارد قوانين بايد با تغييرات جامعه انطباق يابد. فدراسيون كبك به وي توصيه كرده مستقيم به فيفا شكايت كند.
اتحاديه فوتبال منطقه اي سنت لوييس تأكيد كرد، بنا بر قوانين فدراسيون فوتبال كبك عمل مي كند. فدراسيون فوتبال كبك در بيانيه اي قانون فيفا را در مورد لباس بازيكنان تأييد كرد.
اين بيانيه مي افزايد، داشتن حجاب در زمين فوتبال نظير گردنبند، گوشواره و حلقه ممنوع است و ما از قوانين فيفا پیروی مي كنيم، مگر آنكه اين قوانين عوض شد.
حجاب از مدت ها پیش در كانادا، مسئله ای جنجالي بوده، به گونه ای كه برخي بخش هاي فوتبال كانادا از حجاب زنان حمايت مي كند.
در فوريه ۲۰۰۷ پنج تيم كانادايي در اعتراض به اخراج يك دختر مسلمان با حجاب، در يك تورنمنت فوتبال در كبك شركت نكردند.
زنان مسلمان در دیگر بخش هاي كانادا شامل اونتاريو و بريتيش كلمبيا مجاز به داشتن حجاب هستند.

Tuesday, June 21, 2011

تصویر برخورد شدید پلیس با یک زن


رابرت گیتس: با طالبان در ارتباطیم

وزیر دفاع آمریکا تائید کرده است که آمریکا و شمار دیگری از کشورهای غربی با طالبان تماس برقرار کرده اند اما ‏این تماس ها در مراحل ابتدایی قرار دارد. ‏
"رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت فکر می ‏کند آمریکا و شماری از کشورهای دیگر تمایل داشتند با طالبان گفت وگو کنند اما وی در همین حال افزود که ‏تماسها با طالبان در مراحل ابتدایی قرار دارد.‏
رابرت گیتس گفت: «برای انجام هرگونه مذاکرات با طالبان با افرادی که ادعا می کنند نماینده ملاعمر رهبر ‏گروه طالبان هستند، باید ابتدا مشخص شود چه کسی از طالبان نمایندگی می کند.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت آمریکا نمی خواهد با افراد مستقلی که از طالبان نمایندگی نمی کنند مذاکره کند.‏
یک روز پیشتر از این اظهارات رابرت گیتس، "حامد کرزی" رئیس جمهور افغانستان، در کابل از آغاز ‏مذاکرات میان آمریکا و طالبان سخن گفت. ‏
رئیس جمهور افغانستان گفت: «نیروهای خارجی از جمله ایالات متحده‏‎ ‎آمریکا، خود، این مذاکرات را به پیش ‏می برند‎.‎‏»
وزارت خارجه آمریکا بدون واکنش به اظهارت حامد کرزی گفت تماسهای متعددی با طالبان در ‏جریان است.‏

Saturday, June 18, 2011

روزنامه فرانسوي ليبراسيون: «سعد حريري» به فرانسه پناهنده شده است

 يك روزنامه فرانسوي از پناهندگي "سعد الحريري "نخست‌وزير سابق لبنان و رئيس جريان 14 مارس به فرانسه خبر داد.

  روزنامه فرانسوي "ليبراسيون " در گزارشي اعلام كرد: "سعد الحريري " از سران جريان 14مارس و رئيس جريان المستقبل لبنان كه از هفته پيش در پاريس بسر مي‌برد، به دنبال دريافت هشدار از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي واشنگتن و رياض، به فرانسه پناهنده شده است.

بر اساس اين گزارش، سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و عربستان به سعد حريري كه از يك هفته پيش تاكنون در فرانسه به سر مي‌برد، هشدار داده‌اند كه جان وي در خطر است و به لبنان بازنگردد.

سعد حريري فرزند رفيق حريري سياست‌مدار لبناني است. وي از نوامبر2009 تا ژانويه 2011، رهبر جريان المستقبل و يكي از رهبران ائتلاف 14 مارس است.

پيش از اين روزنامه "الرأي " كويت به نقل از برخي منابع آمريكايي نوشته بود كه سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا ، فرانسه و عربستان سعودي ماه مي گذشته به سعد حريري هشدار داده بودند كه طرحي براي ترور وي در اين كشور در دست اجراست.

اين روزنامه در گزارشي مي‌نويسد كه سازمانهاي مذكور با دقت تحركات موجود در منطقه را از آگوست گذشته بررسي كرده و به حريري هشدار داده‌اند كه بايد نهايت احتياط را در رفت و آمدهاي خود در لبنان به كار گيرد.

اين سازمان‌هاي جاسوسي با ارائه اطلاعات غلط و دروغين به سعد حريري و استفاده از ترس وي از هدف قرار گرفتن در لبنان سعي كردند تا او را از فضاي سياسي لبنان دور نگه دارند تا مذاكرات گروه‌هاي لبناني با وي براي تشكيل دولت آينده در اين كشور مثمرثمر واقع نشود

رفيق حريري در 14 فوريه 2005 بر اثر انفجار بر سر راه كاروان حامل وي در بيروت ترور شد. جريان 14 مارس و غرب بلافاصله پس از اين ترور انگشت اتهام را به سمت سوريه نشانه رفتند ولي پس از اينكه نتوانستند دلايل متقني در اين زمينه ارائه دهند ، اكنون تلاش دارند كه عناصر حزب‌الله را در اين ترور متهم كنند.

Tuesday, June 14, 2011

برخورد پلیسی با تبادل تصاویر سکسی در آمریکا

آمریکا اخیرا قانونی را به تصویب رسانده که طبق آن در صورت تبادل تصاویر سکسی از سوی دانش آموزان، پلیس آنها را دستگیر کرده و از مدرسه اخراج می‌کند.
 سایت اینترنتی "اکسمینر" (EXAMINER) از تصویب قانون جدیدی در ایالت کالیفرنیا خبر داد که تبادل تصاویر سکسی موجب اخراج دانش آموزان آمریکایی می شود.

سایت مذکور همچنین از دستگیری دو نوجوان در مدارس کالیفرنیا به جرم تبادل عکس سکسی خبر داد.

نکته حائز اهمیت این است که علی رغم لیبرالی بودن، عدم تقید به اخلاقیات و  آزادی های عنان گسیخته جنسی در جامعه آمریکا، قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از فساد در میان نوجوانان تصویب می شود و پلیس آمریکا به شکل سختگیرانه ای با مفاسد درون مدارس برخورد می کند و خانواده ها نیز به این امر معترض نیستند.

این گزارش می افزاید: سناي ايالت كاليفرنيا لايحه‌اي را تصويب كرده است مبني بر اينكه از اين پس" تبادل تصاوير سکسی" جزء تخلفاتي است كه مي‌تواند اخراج دانش‌آموز متخلف از مدرسه را در پي داشته باشد.

لايحه فوق تبادل تصاوير مستهجن را در چارچوب ارسال يا دريافت تصاوير يا فيلم‌هاي سکسی الكترونيكي تعريف مي‌كند. اين لايحه براي تاييد يا وتو بر روي ميز "جري براون"، فرماندار كاليفرنيا، قرار خواهد گرفت.

قانون كاليفرنيا به كليه مدارس در مناطق مختلف اين ايالت اجازه مي‌دهد تا دانش‌آموزان را در صورتي تنبيه كند كه چنين تخلفاتي 1) در داخل مدرسه 2) در حال وارد يا خارج شدن از مدرسه 3) در زمان صرف ناهار يا 4) در زمان انجام فعاليتهاي مرتبط با مدرسه رخ داده باشند.

این گزارش در توضیح این قانون افزود: با وجودي‌كه احتمالاً اين قانون چندان مورد استقبال نوجوانان قرار نخواهد گرفت، اما تصويب آن به مراتب بهتر از پيگرد قانوني دانش‌آموزان به جرم هرزگي كودكان خواهد بود كه تا به حال مرسوم بوده است.

جزئیات سفر 30مدیر مازندرانی به آنتالیا + اسامی

قریب به 30 نفر از فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراها، مدیران دستگاه‌ها و مدیران ستادی استانداری برای مدت یک هفته به صورت تفریحی به شهر آنتالیای کشور ترکیه سفر کرده‌اند.
  قریب به 30 نفر از فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراها، مدیران دستگاه‌ها و مدیران ستادی استانداری برای مدت یک هفته به صورت تفریحی به شهر آنتالیای کشور ترکیه سفر کرده‌اند.
سفر مدیران دائم‌السفر استان مازندران تبدیل به فیلمنامه‌ای زیبا و خواندنی و در عین حال تأسف‌برانگیز شده است.
 نخستین سفر مدیران شهری و ستادی استانداری مازندران در سال 88 رقم خورد. این سفر که در اواخر فصل بهار انجام شد، بهانه‌اش تقدیر از اعضای فعال ستاد تسهیلات سفر استاندار مازندران بود! در این سفر که گفته شد با حضور نزدیک به 40 نفر از مدیران استان مازندران به کشور مالزی انجام شد، حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشت. مدیران دائم‌السفر ادعا کردند که این سفر با هزینه یک شرکت گردشگری خصوصی صورت گرفته است و هزینه‌ای بر بودجه دولتی تحمیل نشده است.
سفر اول فراموش شد و با وجود اینکه بارها رسانه‌ها خواستند تا نتایج این سفرها اعلام شود هیچ اطلاع‌رسانی برای شفاف‌سازی صورت نگرفت.
در مردادماه سال گذشته بود که پس از یک سفر کاری هیأت تجاری و بازرگانی مازندران به کشور بلاروس به همراه استاندار مازندران، مشخص شد که باز هم تعداد تقریبی 30 نفر از مدیران شهری به مازندران بازنگشته و از همان سمت به کشور مالزی رفته‌اند! استاندار و معاونانش و نیز تجار و بازرگانان بازگشتند اما خبری از شهرداران، فرمانداران، برخی اعضای شورای شهرها و مدیران امور شهری و ستادی استانداری مازندران نبود. باز هم نوشتند که سفر کاری بوده و تمامی این مدیران خسته از کار اداری به همایش مدیریت شهری در مالزی اعزام شده‌اند!
راستی این چه همایشی است که فقط در نقاط خوش آب و هوای خارج از کشور برگزار می‌شود و تنها هم میزبان مدیران مازندرانی است!
در این سفر نیز هیچگاه نام همایش، اهداف و دستاوردهای آن در مازندران از سوی این مدیران اعلام نشد و باز هم فراموش شد که پیگیری کنیم که آقایان کجا رفتید، چرا رفتید و چه کردید به نام دولت در مالزی، این بار نیز هزینه سفر را یک شرکت خصوصی برای عرض خسته نباشید به آقایان پرداخت کرده بود!
به نوشته روزنامه محلی "حرف مازندران"اما امروز و این بار مدیران مازندرانی پا را فراتر گذاشته و به کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کرده‌اند. شهر آنتالیا شاید برای کمتر کسی ناآشنا باشد، شهری توریستی مشهور به بی‌بند و باری! آنتالیا شهری است که عموماً اجتماعات ضدایرانی توسط صهیونیست‌ها نیز در آن شکل می‌گیرد. این شهر به دلیل زیبایی‌های تصنعی آن، مورد نظر جریان‌های اپوزیسیون برای بهره‌کشی از آن در جهت مخالفت با جمهوری اسلامی بوده به طوری که با تبلیغ هرگونه لاقیدی در این شهر، اقدام به جذب بوالهوسان ایرانی و سازماندهی آنان برای ایجاد شبکه‌های دشمنی با نظام مقدس اسلامی می‌کنند. اغلب مراکز اقامتی و گردشگری این شهر که فارغ از هرگونه قید و بندی است در اختیار شرکت‌های صهیونیستی قرار دارد.
از جمعه اخیر یعنی بیستم خرداد به مدت یک هفته قریب به 30 نفر از شهرداران، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها و مدیران ستادی استانداری مازندران به این شهر سفر کرده‌اند!
از قرار معلوم از آنجا که در همه جا آسیاب به نوبت است این امر در سفرهای خارجی آقایان مدیر لحاظ شده و مسافران ترکیه از افرادی گزینش شده‌اند که در سفرهای قبلی حضور نداشته‌اند تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود! مهم‌ترین نکته در سفرهای خارجی مدیران دولتی مازندران حضور یک فرد از بخش خصوصی است که هزینه‌های سفر آقایان را تأمین می‌کند!
بنا بر شنیده‌های موثق، بخش خصوصی که هزینه این سفرها را تأمین کرده است از یاران نزدیک جریان انحرافی است. ه-م از فعالان ساماندهی اماکن اقامتی و گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور است.
وی که به نظر می‌رسد از بازماندگان دوره ریاست جناب میم در این سازمان است با ارتباط نزدیک با اعضای دولت و استانداری مازندران اکثر طرح‌های دریا در سال‌های اخیر را بدون مناقصه در اختیار گرفته است. چندان غریب نیست که چندین سال است از نابسامانی طرح‌های دریا و رواج بدحجابی در این طرح‌ها می‌نالیم و امروز مشخص می‌شود که متولی این طرح‌ها در مازندران سر از چه جریانی درآورده است! خوش خدمتی در قالب سفرهای خارجی به مدیران دولتی در استان مازندران زمینه رانت را ایجاد کرده است که متأسفانه مدیران دولتی و اصولگرای مازندران از آن بی‌خبرند آیا براستی آرامش یک هفته‌ای در شهرهای معروف توریستی به بی‌خبر نگه داشتن خود از آن می‌ارزد؟!
متأسفانه در بسیاری مواقع اهالی رسانه فراموش می‌کنند که رسالت واقعی رسانه‌ها چیست؟! روزنامه حرف مازندران با اعتقاد راسخ به اصل مترقی ولایت‌مداری و مردم‌داری اقدام به انتشار اسامی مدیرانی که در سفر سوم غیرکاری مدیران مازندران به خارج حضور دارند متعهد می‌شود نام خبرنگاران خود را در لیست سفر آتی این مدیران نخواهید دید.
20 تن از شهرداران استان مازندران مانند شهردار بابل، فریدون‌کنار، آمل، تنکابن و ساری و نیز بابایی کارنامی رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان. موحد معاون مدیرکل امور شهری استانداری مازندران اعضای شوراهای اسلامی برخی شهرها، محسن‌پور رئیس شورای اسلامی استان مازندران، برخی فرمانداران نظیر عباس‌آباد، محمودآباد و آمل، نبوی مدیر حراست استانداری مازندران قلی‌پور از دفتر استاندار، رستمیان معاون امور اجتماعی استانداری، مدیر یکی از سایت‌های مجازی استان مازندران و طهماسبی مدیرکل فن‌آوری و اطلاعات استانداری مازندران و... در این سفر غیرکاری حضور دارند.
اما ماجرای طهماسبی کمی شنیدنی‌تر است وی که مأمور به خدمت در استانداری از صنایع چوب و کاغذ مازندران است، در غیاب خود با نامه‌ای از محل کار اصلی خود مواجه شده که صنایع چوب و کاغذ مازندران از وی خواسته هرچه سریع‌تر از این سفر بازگردد و درباره این اقدام خود توضیح دهد!
علی بابایی کارنامی که جایگزین زارعی فرماندار ساری شده است و قرار است به زودی در این سمت معارفه شود نیز نیامده پایش به سفرهای خارجی باز شد.

Monday, June 13, 2011

تصویرشطرنج‌بازي قذافي در عمق زمين

تلويزيون رژيم ليبي ديروز سعي كرد تا با انتشار تصاويري از بازي شطرنج ديكتاتور اين كشور، وي را متبسم و آسوده خاطر نشان دهد.
 
تلويزيون ليبي ديروز تصاويري از ديدار معمر القذافي ديكتاتور اين كشور با "كيرسان يومجينوف" رئيس فدراسيون بين‌المللي شطرنج را منتشر كرد.

در اين تصاوير كه تلاش شده بود چهره‌اي متبسم و آسوده از قذافي را به نمايش بگذارد، وي مشغول بازي شطرنج با يومجينوف است.
خبرگزاري اينترفاكس روسيه نيز به نقل از يومجينوف كه استاندار يكي از ايالت‌هاي روسيه نيز هست، نوشت كه وي ديروز با قذافي در طرابلس شطرنج بازي كرده است.
وي تأكيد كرد كه قذافي در اين ديدار به او گفته است كه تصميمي براي ترك ليبي ندارد.
اين اقدام تلويزيون ليبي بعد از آن صورت گفت كه ديروز روزنامه "ساندي استار" نوشت كه قذافي براي دور ماندن از حملات هوايي ناتو به كانال‌هاي آبي موجود در صحراي ليبي پناه برده است كه عمق آنها به 182 متري زير زمين نيز مي‌رسد.
اين روزنامه مي‌افزايد كه اين کانال ها در راستاي طرح عظيمي از سوي قذافي ساخته شده كه متشكل از قطعه‌هاي بتوني است كه گاهي وزن آنها تا 75 تن مي‌رسد.
اين کانال ها بخشي از طرح انتقال آب به بيابان هاي ليبي است كه قذافي آن را در دهه هشتاد انجام داده و 20 ميليارد ليره براي اين كشور هزينه داشته است

Wednesday, June 8, 2011

بازرسی بدنی از کودک دو ساله! + عکس

بازرسی بدنی نظامیان آمریکایی از کودکان دو و سه ساله افغانی و افزایش نگرانی ها درباره عملیات انتحاری صدها نوجوان چشم انداز تیره اوضاع امنیتی این کشور را به تصویر می کشد.
  همزمان با ابراز نگرانی مقامات افغانی درباره افزایش شمار کودکانی که از سوی طالبان برای حملات انتحاری استفاده میشوند، نظامیان آمریکایی در اقدامی خودسرانه کودکان دو و سه ساله افغانی را مورد بازرسی بدنی قرار می دهند.
این تصاویر اقدامات خودسرانه نظامیان خارجی را در ولایت های هلمند، فراه وغور نشان می دهد. ولایت غور یک ولایت مرکزی بوده که نیروهای لیتوانی در آنجا حضور دارند.


درحالی که نظامیان ناتو و آمریکایی برنامه آموزشی نیروهای ارتش و پلیس افغانستان را سرعت بخشیده اند تا از این طریق زمینه کاهش تدریجی سربازان خارجی را مساعد کنند اما طالبان مدتی است که حملات خونین علیه تاسیسات دولتی و مقامهای امنیتی را آغاز کرده اند و در این حملات از کودکان افغانی به عنوان عامل انتحاری استفاده می کنند.
 
نوجوانان و کودکان افغانی توسط شبه نظامیان دوره می بینند و انفجارهای انتحاری را در تاسیسات دولتی این کشور انجام  می دهند.
 
مربیان نوجوانان افغانی می گویند که قرار است به جنگ افراد غیر مسلمان بروید؛ به این افراد گفته می شود خدا به شما پاداش خواهد داد و شما را در بهشت قرار می دهد.
 
علاوه بر نوجوان، زنان جوان و دختران کم سن و سال نیز از دیگر گروه هایی هستند که طالبان و القاعده برای جذب آنها سرمایه گذاری کرده اند.
با وجود گسترش عملیاتهای نظامی آمریکا برای مبارزه با طالبان در جنوب افغانستان، شمار استفاده از بمبهای کنار جاده ای و ترور مقامات افغانی در چهار ماه نخست سال جاری افزایش یافته است.
 
از سوی دیگر در پی کشته شدن رهبر القاعده در عملیات دوم نیروهای آمریکایی در منطقه ابوت آباد پاکستان، طالبان و القاعده درباره گرفتن خون "اسامه بن لادن" هشدار داده اند.
همچنین همزمان با اعزام نظامیان ناتو به جنوب افغانستان برای مبارزه با طالبان، اعضای این گروه شمار حملات خود را در شمال و بخشهایی از شرق این کشور افزایش داده اند و بسیاری از ولایتهای شمالی هم اکنون به مقر طالبان تبدیل شدند.
در گزارشهای سازمان ملل متحد بارها تاکید شده است که حملات انتحاری در افغانستان تقریبا سه مرتبه در طول یک هفته رخ می دهد که نصف این حملات در نواحی جنوبی اتفاق می افتد.