Tuesday, June 14, 2011

جزئیات سفر 30مدیر مازندرانی به آنتالیا + اسامی

قریب به 30 نفر از فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراها، مدیران دستگاه‌ها و مدیران ستادی استانداری برای مدت یک هفته به صورت تفریحی به شهر آنتالیای کشور ترکیه سفر کرده‌اند.
  قریب به 30 نفر از فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراها، مدیران دستگاه‌ها و مدیران ستادی استانداری برای مدت یک هفته به صورت تفریحی به شهر آنتالیای کشور ترکیه سفر کرده‌اند.
سفر مدیران دائم‌السفر استان مازندران تبدیل به فیلمنامه‌ای زیبا و خواندنی و در عین حال تأسف‌برانگیز شده است.
 نخستین سفر مدیران شهری و ستادی استانداری مازندران در سال 88 رقم خورد. این سفر که در اواخر فصل بهار انجام شد، بهانه‌اش تقدیر از اعضای فعال ستاد تسهیلات سفر استاندار مازندران بود! در این سفر که گفته شد با حضور نزدیک به 40 نفر از مدیران استان مازندران به کشور مالزی انجام شد، حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشت. مدیران دائم‌السفر ادعا کردند که این سفر با هزینه یک شرکت گردشگری خصوصی صورت گرفته است و هزینه‌ای بر بودجه دولتی تحمیل نشده است.
سفر اول فراموش شد و با وجود اینکه بارها رسانه‌ها خواستند تا نتایج این سفرها اعلام شود هیچ اطلاع‌رسانی برای شفاف‌سازی صورت نگرفت.
در مردادماه سال گذشته بود که پس از یک سفر کاری هیأت تجاری و بازرگانی مازندران به کشور بلاروس به همراه استاندار مازندران، مشخص شد که باز هم تعداد تقریبی 30 نفر از مدیران شهری به مازندران بازنگشته و از همان سمت به کشور مالزی رفته‌اند! استاندار و معاونانش و نیز تجار و بازرگانان بازگشتند اما خبری از شهرداران، فرمانداران، برخی اعضای شورای شهرها و مدیران امور شهری و ستادی استانداری مازندران نبود. باز هم نوشتند که سفر کاری بوده و تمامی این مدیران خسته از کار اداری به همایش مدیریت شهری در مالزی اعزام شده‌اند!
راستی این چه همایشی است که فقط در نقاط خوش آب و هوای خارج از کشور برگزار می‌شود و تنها هم میزبان مدیران مازندرانی است!
در این سفر نیز هیچگاه نام همایش، اهداف و دستاوردهای آن در مازندران از سوی این مدیران اعلام نشد و باز هم فراموش شد که پیگیری کنیم که آقایان کجا رفتید، چرا رفتید و چه کردید به نام دولت در مالزی، این بار نیز هزینه سفر را یک شرکت خصوصی برای عرض خسته نباشید به آقایان پرداخت کرده بود!
به نوشته روزنامه محلی "حرف مازندران"اما امروز و این بار مدیران مازندرانی پا را فراتر گذاشته و به کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کرده‌اند. شهر آنتالیا شاید برای کمتر کسی ناآشنا باشد، شهری توریستی مشهور به بی‌بند و باری! آنتالیا شهری است که عموماً اجتماعات ضدایرانی توسط صهیونیست‌ها نیز در آن شکل می‌گیرد. این شهر به دلیل زیبایی‌های تصنعی آن، مورد نظر جریان‌های اپوزیسیون برای بهره‌کشی از آن در جهت مخالفت با جمهوری اسلامی بوده به طوری که با تبلیغ هرگونه لاقیدی در این شهر، اقدام به جذب بوالهوسان ایرانی و سازماندهی آنان برای ایجاد شبکه‌های دشمنی با نظام مقدس اسلامی می‌کنند. اغلب مراکز اقامتی و گردشگری این شهر که فارغ از هرگونه قید و بندی است در اختیار شرکت‌های صهیونیستی قرار دارد.
از جمعه اخیر یعنی بیستم خرداد به مدت یک هفته قریب به 30 نفر از شهرداران، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها و مدیران ستادی استانداری مازندران به این شهر سفر کرده‌اند!
از قرار معلوم از آنجا که در همه جا آسیاب به نوبت است این امر در سفرهای خارجی آقایان مدیر لحاظ شده و مسافران ترکیه از افرادی گزینش شده‌اند که در سفرهای قبلی حضور نداشته‌اند تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود! مهم‌ترین نکته در سفرهای خارجی مدیران دولتی مازندران حضور یک فرد از بخش خصوصی است که هزینه‌های سفر آقایان را تأمین می‌کند!
بنا بر شنیده‌های موثق، بخش خصوصی که هزینه این سفرها را تأمین کرده است از یاران نزدیک جریان انحرافی است. ه-م از فعالان ساماندهی اماکن اقامتی و گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور است.
وی که به نظر می‌رسد از بازماندگان دوره ریاست جناب میم در این سازمان است با ارتباط نزدیک با اعضای دولت و استانداری مازندران اکثر طرح‌های دریا در سال‌های اخیر را بدون مناقصه در اختیار گرفته است. چندان غریب نیست که چندین سال است از نابسامانی طرح‌های دریا و رواج بدحجابی در این طرح‌ها می‌نالیم و امروز مشخص می‌شود که متولی این طرح‌ها در مازندران سر از چه جریانی درآورده است! خوش خدمتی در قالب سفرهای خارجی به مدیران دولتی در استان مازندران زمینه رانت را ایجاد کرده است که متأسفانه مدیران دولتی و اصولگرای مازندران از آن بی‌خبرند آیا براستی آرامش یک هفته‌ای در شهرهای معروف توریستی به بی‌خبر نگه داشتن خود از آن می‌ارزد؟!
متأسفانه در بسیاری مواقع اهالی رسانه فراموش می‌کنند که رسالت واقعی رسانه‌ها چیست؟! روزنامه حرف مازندران با اعتقاد راسخ به اصل مترقی ولایت‌مداری و مردم‌داری اقدام به انتشار اسامی مدیرانی که در سفر سوم غیرکاری مدیران مازندران به خارج حضور دارند متعهد می‌شود نام خبرنگاران خود را در لیست سفر آتی این مدیران نخواهید دید.
20 تن از شهرداران استان مازندران مانند شهردار بابل، فریدون‌کنار، آمل، تنکابن و ساری و نیز بابایی کارنامی رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان. موحد معاون مدیرکل امور شهری استانداری مازندران اعضای شوراهای اسلامی برخی شهرها، محسن‌پور رئیس شورای اسلامی استان مازندران، برخی فرمانداران نظیر عباس‌آباد، محمودآباد و آمل، نبوی مدیر حراست استانداری مازندران قلی‌پور از دفتر استاندار، رستمیان معاون امور اجتماعی استانداری، مدیر یکی از سایت‌های مجازی استان مازندران و طهماسبی مدیرکل فن‌آوری و اطلاعات استانداری مازندران و... در این سفر غیرکاری حضور دارند.
اما ماجرای طهماسبی کمی شنیدنی‌تر است وی که مأمور به خدمت در استانداری از صنایع چوب و کاغذ مازندران است، در غیاب خود با نامه‌ای از محل کار اصلی خود مواجه شده که صنایع چوب و کاغذ مازندران از وی خواسته هرچه سریع‌تر از این سفر بازگردد و درباره این اقدام خود توضیح دهد!
علی بابایی کارنامی که جایگزین زارعی فرماندار ساری شده است و قرار است به زودی در این سمت معارفه شود نیز نیامده پایش به سفرهای خارجی باز شد.

No comments:

Post a Comment