Wednesday, June 8, 2011

بازرسی بدنی از کودک دو ساله! + عکس

بازرسی بدنی نظامیان آمریکایی از کودکان دو و سه ساله افغانی و افزایش نگرانی ها درباره عملیات انتحاری صدها نوجوان چشم انداز تیره اوضاع امنیتی این کشور را به تصویر می کشد.
  همزمان با ابراز نگرانی مقامات افغانی درباره افزایش شمار کودکانی که از سوی طالبان برای حملات انتحاری استفاده میشوند، نظامیان آمریکایی در اقدامی خودسرانه کودکان دو و سه ساله افغانی را مورد بازرسی بدنی قرار می دهند.
این تصاویر اقدامات خودسرانه نظامیان خارجی را در ولایت های هلمند، فراه وغور نشان می دهد. ولایت غور یک ولایت مرکزی بوده که نیروهای لیتوانی در آنجا حضور دارند.


درحالی که نظامیان ناتو و آمریکایی برنامه آموزشی نیروهای ارتش و پلیس افغانستان را سرعت بخشیده اند تا از این طریق زمینه کاهش تدریجی سربازان خارجی را مساعد کنند اما طالبان مدتی است که حملات خونین علیه تاسیسات دولتی و مقامهای امنیتی را آغاز کرده اند و در این حملات از کودکان افغانی به عنوان عامل انتحاری استفاده می کنند.
 
نوجوانان و کودکان افغانی توسط شبه نظامیان دوره می بینند و انفجارهای انتحاری را در تاسیسات دولتی این کشور انجام  می دهند.
 
مربیان نوجوانان افغانی می گویند که قرار است به جنگ افراد غیر مسلمان بروید؛ به این افراد گفته می شود خدا به شما پاداش خواهد داد و شما را در بهشت قرار می دهد.
 
علاوه بر نوجوان، زنان جوان و دختران کم سن و سال نیز از دیگر گروه هایی هستند که طالبان و القاعده برای جذب آنها سرمایه گذاری کرده اند.
با وجود گسترش عملیاتهای نظامی آمریکا برای مبارزه با طالبان در جنوب افغانستان، شمار استفاده از بمبهای کنار جاده ای و ترور مقامات افغانی در چهار ماه نخست سال جاری افزایش یافته است.
 
از سوی دیگر در پی کشته شدن رهبر القاعده در عملیات دوم نیروهای آمریکایی در منطقه ابوت آباد پاکستان، طالبان و القاعده درباره گرفتن خون "اسامه بن لادن" هشدار داده اند.
همچنین همزمان با اعزام نظامیان ناتو به جنوب افغانستان برای مبارزه با طالبان، اعضای این گروه شمار حملات خود را در شمال و بخشهایی از شرق این کشور افزایش داده اند و بسیاری از ولایتهای شمالی هم اکنون به مقر طالبان تبدیل شدند.
در گزارشهای سازمان ملل متحد بارها تاکید شده است که حملات انتحاری در افغانستان تقریبا سه مرتبه در طول یک هفته رخ می دهد که نصف این حملات در نواحی جنوبی اتفاق می افتد.

No comments:

Post a Comment