Sunday, April 17, 2011

زنان بحرینی هدف تیراندازی مزدوران بحرینی و سعودی+عکس

زنان شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم، هدف تیراندازی با سلاح های شکاری و ساچمه ای و نیز گلوله های جنگی نیروهای امنیتی قرار می گیرند.
نیروهای امنیتی بحرین و مزدوران سعودی به منظور سرکوب انقلابیون علیه رژیم حاکم، با حمله به منازل شهروندان، زنان را هدف تیراندازی قرار می دهند.
http://up.iranblog.com/images/084vvg7dy92s21qe3rl8.jpeg
 به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، زنان شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم، هدف تیراندازی با سلاح های شکاری و ساچمه ای و نیز گلوله های جنگی نیروهای امنیتی قرار می گیرند.

نیروهای امنیتی زنان و دانشجویان را که در تظاهرات شرکت کرده اند، بازداشت و آنها را به مناطق نامشخص منتقل می کنند.

خانم دکتر "خلود الدرّاسی"، رئیس بخش بیماری های زنان در مجتمع پزشکی سلمانیه بحرین، از جمله زنانی است که مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

"رضا الشاب"، خبرنگار المنار در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: «این روزها و پس از سرکوب انتفاضه مسالمت آمیز مردم بحرین، اقداماتی چون بازداشت، شکنجه و کشتار معترضان بحرینی به امری عادی تبدیل شده است. این اقدامات فقط منحصر به جوانان و افراد مسن نمی شود، بلکه چنین اقدامات غیرانسانی در جامعه ای که در آن باید احترام به جایگاه زنان حفظ شود، شامل آنها نیز می شود و در سایه سکوت مطلق سازمان های بین المللی، انواع بدرفتاری با آنها می شود

یکی از زنان زخمی شده در این خصوص گفت:«من در منزل بودم که مورد هدف سلاح ساچمه ای از ناحیه سر، صورت و چشم مورد قرار گرفتم.»

خبرنگار این شبکه افزود: «ده ها نفر از دختران بر اثر حملات متکرر نیروهای امنیتی و نیروهای "سپر جزیره" به منازل شهروندان و محل کار آنها، بارها مورد حمله قرار گرفته، شهید یا زخمی شده اند. نیروهای امنیتی در حملات خود تفاوتی بین دختر دانشجو، زن خانه دار یا زن پزشک قائل نمی شوند.»

خانم دکتر "آلاء الصفار"، رئیس انجمن پرستاری بحرین در این خصوص گفت: «در حادثه ای که من اصلا تصورش را هم نمی کردم، نیروهای امنیتی با حمله به بیمارستان، یکی از پرستاران زن را به زمین پرتاب کردند. آنها ما را تهدید کردند و به ما فحش و ناسزا گفتند.»

گزارشگر این شبکه افزود: «با افزایش شمار بازداشت شدگان زن که برخی از آنها به شدت مورد شکنجه و کتک کاری قرار گرفتند، سازمان های مخالف رژیم حاکم بحرینی از همه سازمان های حقوق بشر جهانی و سازمان های زنان فعال در عرصه حقوق زنان، خواستار تحرک فوری برای جلوگیری از بازداشت و شکنجه زنان در بحرین شدند؛ به ویژه اینکه این اقدام نیروهای امنیتی با ارزش های اسلامی و عربی مغایرت دارد.»

گروه های سیاسی اعلام کردند، بازداشت زنان از داخل منازلشان معمولا پس از نیمه های شب و سحرگاه صورت می گیرد. برخی از این زنان معلم و فعالان اجتماعی و عضو انجمن های جامعه مدنی مانند جمعیت معلمان بحرین هستند که با انگیزه های سیاسی بازداشت می شوند.

گزارشگر این شبکه افزود: «گزارش های مخالفان حاکیست، نیروهای امنیتی به منازل زنان شرکت کننده در تظاهرات، حمله می کنند و به منظور جلوگیری از فعالیتشان، آنها را به بازداشت و تجاوز تهدید می کنند.»

با وجود این اقدامات نیروهای امنیتی و سرکوب زنان معترض، آنها از ادامه تظاهرات ناامید نمی شوند.

No comments:

Post a Comment