Friday, April 29, 2011

جاسوس آمریکا در لیبی کیست؟ + عکس

جاسوس آمریکا در لیبی کیست؟ + عکس
یکی از افرادی که در حمله آمریکا به پاکستان دستگیر و به زندان گوانتانامو منتقل شد در حال حاضر از نیروهای آمریکا در لیبی است.
"ابوسفیان ابراهیم بن کومو" بر اساس مدارک منتشر شده پیش از این یکی از زندانیان گوانتانامو بود و در آن زمان اسناد نشان می داد که وی مشکوک به این است که نیروی القاعده در افغانستان است.
http://up.iranblog.com/images/i2weoupho0ue7qajhem6.jpg
به نقل از نیو امریکن، ابوسفیان ابراهیم بن کومو بر اساس مدارک منتشر شده پیش از این یکی از زندانیان گوانتانامو بود و در آن زمان اسناد نشان می داد که وی مشکوک به این است که نیروی القاعده در افغانستان است.
در زمانی که وی برای القاعده در کابل کار می کرد از نیروهای خود به عنوان پیشرو در حملات افراطی بهره می گرفت و در زمانی که در قبیله های حومه ای پاکستان بود از طریق برخی امکانات جاسوسی با تندروهای افغانستان در تماس بود.
برخی گزارش های محرمانه نشان می دهد که وی فردی بسیار خطرناک بوده و بعد ازتحمل 6 سال زندان گوانتانامو تحت آموزش نیروهای آمریکایی قرار گرفته است.
http://up.iranblog.com/images/1ja1gdv3aixkoyt36wep.jpg
با وجود اینکه آمریکا می داند که بن کومو ممکن است خطری برای آمریکا در کشورهای دیگر باشد اما وی را آموزش داد و در سال 2007 به لیبی فرستاد.
در حال حاضر و با اوضاعی که در لیبی ایجاد شده بن کومو که 51 ساله شده گروهی را برای مبارزه با قذافی رهبری می کند و به تازگی به روزنامه نیویورک تایمز قول مصاحبه داده است.
برخی بررسی ها اینگونه نتیجه گیری کرده است که این تغییر سیاست های آمریکا در لیبی نشان از این دارد که سیاست های قبلی ناکارآمد بوده و این به معنای حمایت آمریکا از برخی مخالفان قذافی است تا بتواند آرام آرام قذافی را از پا در آورد.

Thursday, April 28, 2011

با صدور فتواي جهاد عليه بشار اسد؛ مفتي وهابي: قتل يك سوم مردم سوريه جايز است‎+عکس

با صدور فتواي جهاد عليه بشار اسد؛
مفتي وهابي: قتل يك‎سوم مردم سوريه جايز است
 عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي با صدور فتوايي، كشته شدن يك‎سوم مردم سوريه را جايز دانست و با توهين به رئيس جمهوري سوريه خواستار جهاد عليه او شد.
http://up.iranblog.com/images/9rc01r69lkdl2bk131mi.jpg
  «شيخ صالح اللحيدان» با صدور فتواي جهاد عليه دولت سوريه، دولت اين كشور را «ظالم خبيث خطرناك ملحد» خواند و خواستار سرنگوني آن شد.

به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع مصر، اين مفتي وهابي با انتشار صداي ضبط‎شده خود در شبكه اينترنتي يوتيوب، حزب بعث سوريه را حزبي فاشيست و خبيث توصيف كرد و به‏شدت به شخص بشار اسد رئيس جمهور اين كشور توهين كرد.

اين فتوا و توهين به شخص بشار اسد در حالي است كه عربستان سعودي به دليل نزديكي سوريه به محور مقاومت در منطقه به‏شدت از لحاظ سياسي عليه سوريه است و در راستاي سياست‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا تمايل بسياري دارد كه ناامني در سوريه به سقوط دولت بشار اسد منجر شود.

اين عضو هيئت عالي علماي عربستان سعودي بشار اسد را «نصيري» خواند و با اين ادعا كه در مصر شيعه وجود ندارد، افزود كه نصيري‌ها نيز شاخه‌اي از فاطميون هستند كه حكومتشان در مصر از بين رفت و قرن‌ها گذشت . . . در مصر كسي ديگر نبود كه اعلام كند او شيعي است تا اينكه در نيمه قرن چهاردهم (هجري) ايران براي نزديكي شيعيان تلاش كرد ولي موفق نشد.

وي مدعي شد كه جهاد عليه نصيري‌ها يعني خانواده بشار اسد و دولت سوريه واجب‌تر است بنابراين خطاب به مردم سوريه از آنان خواست تا عليه دولت كشور خود قيام كنند.

وي كشتار يك‎سوم جمعيت سوريه را جايز دانست و در اين فتواي عجيب اعلام كرد: طبق مذهب مالكي كشته شدن يك‎سوم مردم براي خوشبختي دوسوم ديگر جايز است؛ هرچند [در صورت كشته شدن] در سوريه ان‌شاءالله كه يك‌سوم كشته نمي‌شوند.

وي در پايان با توهين به دولت و شخص رئيس جمهوري سوريه از مردم خواست تا عليه دولت بشار اسد جهاد و او را غافلگير كنند.

Tuesday, April 26, 2011

کشف "استارس" دومین ویروس جاسوسی+عکس

کشف "استارس" دومین ویروس جاسوسی
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی وزارت خارجه برای تهاجم سایبری علیه کشور، از ادامه بررسی‌ها بر روی دومین بدافزار جاسوسی "استارس" خبر داد.
دکتر غلامرضا جلالی، در خصوص بدافزار "استارس" که بعد از بدافزار "استاکس نت" از سوی دانشمندان ایرانی شناسایی شد، گفت: «خوشبختانه دانشمندان جوان ما موفق شدند که این ویروس را کشف کنند و هم اکنون ویروس "استارس" به آزمایشگاه ارائه شده است، اما هنوز بررسی ها بر روی آن ادامه دارد و نتایج نهایی و قطعی در این رابطه  به دست نیامده است.»
http://up.iranblog.com/images/60fkjzrt0qg94ebvuba.jpg
 وی در بیان علت تاخیر در شناسایی کامل بدافزار "استارس" گفت: «ویژگی‌های خاصی را در مورد ویروس "استارس" شناسایی کرده‌اند به طوریکه مشخص شده است که این ویروس هماهنگ و همساز با سیستم بوده‌، تخریب آن در مرحله اول بسیار کم است به شکلی که ممکن است بعضا با فایل‌های اجرایی دستگاههای دولتی اشتباه گرفته شود. بنابراین باید متخصصان ما ابعاد مختلف این ویروس را مورد ارزیابی قرار دهند تا همه ابهامات و اشکالات ما نسبت به آن برطرف شود و سپس اقدام لازم برای مقابله با آن انجام شود.»

 جلالی همچنین در خصوص مقابله با بدافزار "استاکس نت" گفت: «باید به این موضوع توجه داشت که مقابله با ویروس استاکس نت به این معنی نیست که این تهدید به طور کامل برطرف شده است چون ویروس‌ها یک طول عمر مشخصی دارند و ممکن است به شکل دیگری فعالیت خود را ادامه دهند.»

 وی تصریح کرد: «بنابراین کشور باید خود را برای مقابله با ویروس‌های بعدی آماده کند‌، زیرا امکان دارد که ویروس‌های جدید وقتی وارد سیستم ما شوند به مراتب از ویروس اولی خطرناک تر باشند.»

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مرکز "ماهر" (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای) تحت نظر شرکت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، این نوع ویروس‌ها را کشف می کند، گفت: «این مرکز بعد از شناسایی بدافزارها ساختار، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های آنها را در آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‏دهد و به عبارتی ویروس را "دی کد"(رمزگشایی) می‌کنند تا ببینند که این ویروسها چه فعالیتهایی را می توانند انجام دهد و سپس اقدام لازم را برای مقابله با آن به عمل می آورند.»

 وی همچنین در خصوص انجام عملیات تهاجمی به سایتهای دشمن گفت: «با وجود اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به سایتهای ما حمله می کنند و توجهی به مسائل حقوقی ندارند، اما این موضوع به لحاظ حقوقی مسائل خاص خود را دارد و ما هم به عنوان یک ایرانی مسلمان به قوانین بین المللی پایبند هستیم.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: «ممکن است وزارت امور خارجه کشور نسبت به پیگیری حقوقی این موضوع کم توجهی کرده باشد و به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی ما باید بیش از پیش به موضوع پیگیری حقوقی عملیات تهاجم سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران توجه کند، زیرا خیلی از کشورها مثل روسیه هر گونه تهاجم سایبری را جنگ رسمی علیه خود تلقی می کنند.»

 وی با بیان اینکه اگر قرار است وارد این حوزه شویم، باید چارچوب های قانونی آن هم به لحاظ حقوق بین الملل و هم به لحاظ حقوق داخلی را مشخص کنیم، تصریح کرد: «البته شاید کسی به طور شخصی سایتهای دشمن را هک کند‌، ولی اگر دولت بخواهد به طور رسمی وارد این کار شود طبیعتا باید ابتدا ابعاد حقوقی این کار مشخص شود.»

پاداش انگليس به جنايات رژيم بحرين+عکس

پاداش انگليس به جنايات رژيم بحرين
در حالی که مردم بحرین به دست نیروهای رژیم آل‌خلیفه به خاک و خون کشیده می‌شوند، انگلیس با ارسال کارت دعوت عروسی سلطنتی از ولیعهد بحرین خواسته است تا در ازدواج سلطنتی شرکت کند.
گروه‌های حامی حقوق بشر در انگلیس در حال تهیه طوماری برای ارائه به "ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه انگلیس هستند تا دعوتنامه عروسی شاهزاده انگلیس را لغو کند.

در حالی که مردم بحرین به دست نیروهای رژیم آل‌خلیفه به خاک و خون کشیده می‌شوند، انگلیس با ارسال کارت دعوت عروسی سلطنتی از ولیعهد بحرین خواسته است تا در ازدواج سلطنتی شرکت کند.
http://up.iranblog.com/images/ngub7va6kbpg3eyxtg.jpg
آبزور نوشت: «در میان 46 صندلی که برای شخصیت‌های سلطنتی خارجی شرکت کننده در مراسم ازدواج شاهزاده "ویلیام" و "کیت میدلتون" در نظر گرفته شده، نام ولیعهد بحرین نیز که از سرکوبگری‌های دولت این کشور حمایت کرد، به چشم می‌خورد.»

این در حالی است که گروه‌های حامی حقوق بشر در انگلیس در حال تهیه طوماری برای ارائه به "ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه انگلیس هستند تا این دعوتنامه را لغو کند.

این گروه‌ها تأکید کرده‌اند نباید به ولیعهد بحرین اجازه شرکت در مراسم ازدواج سلطنتی داده شود، در حالی که در کشورش مردم به خاک و خون کشیده می‌شوند.

Friday, April 22, 2011

سردار جعفري در گفتگوي تفصيلي با فارس/1 سپاه جواب اقدام عليه ايران را در آب‌هاي دوردست خواهد داد+عکس

سردار جعفري در گفتگوي تفصيلي با فارس/1
سپاه جواب اقدام عليه ايران را در آب‌هاي دوردست خواهد داد
خبرگزاري فارس: فرمانده كل سپاه با بيان اينكه مقابله با تهديدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نيز گذاشته شده، از برنامه‌ريزي سپاه براي مقابله با شناورهاي جنگي دشمن در نقاط دوري مانند اقيانوس هند خبر داد.

-------------------------------
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در دوم ارديبهشت سال 1358 بود كه حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي طي فرماني به شوراي انقلاب رسماً تأسيس سپاه پاسداران را اعلام كرد.

اين نهاد مقدس كه توسط جمعي از جوانان مومن و متعهد انقلابي در جهت پاسداري از انقلاب تشكيل شد، بعدها طبق اصل 150 قانون اساسي موظف گرديد تا حافظ انقلاب و دستاوردهاي آن باشد.

سالروز تصويب اساسنامه سپاه پاسدارن توسط شوراي انقلاب بهانه‌اي شد تا طي گفتگويي تفصيلي با سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه، علاوه بر مرور اجمالي كارنامه اين نهاد مقدس و انقلابي به برخي موارد روز و مهم كشور و منطقه نيز بپردازيم.

موضوعات مختلفي مانند نقش سپاه در برخورد با توطئه‌هاي مختلف عليه نظام از جمله فتنه 88، ورود به عرصه مقابله با تهديدات سايبري، تغيير و تحول در نظام ساختاري و ترفيع درجه در سپاه، توان موشكي و اشراف اطلاعاتي سپاه در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌اي، فعاليت سپاه در عرصه اقتصادي و سازندگي و نيز تحليل خيزش‌هاي اخير منطقه از جمله مواردي بود كه "آقا عزيز " با صبر و تحمل فراوان در مدت زمان دوساعت علي رغم حجم زياد كارهاي خود به آنها پاسخ داد.

بخش دوم گفتگوي تفصيلي گروه امنيتي دفاعي خبرگزاري فارس با سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و عضو شوراي عالي امنيت ملي متعاقبا خدمت مخاطبان عزيز ارائه خواهد شد كه در آن به موضوعات مهمي درخصوص مسايل منطقه، تحريم‌هاي اقتصادي عليه نظام و نيز پيش‌بيني آينده جريان انحرافي جديد در كشور پرداخته است.

* سپاه براي حفاظت از انقلاب هيچ قيد و محدوديتي ندارد

سردار جعفري با اشاره به وظيفه سپاه پاسداران بنا بر اصل 150 قانون اساسي گفت: آنچه در قانون به عنوان وظيفه و رسالت سپاه آمده را مي‌توان جامع، كلي و در واقع همه جانبه قملداد كرد.

وي با بيان اينكه همواره برداشت‌هاي متفاوتي از انقلاب اسلامي مي‌شود، افزود: وقتي در قانون اساسي عنوان شده كه سپاه بايد از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن حفاظت كند، اينجاست كه طيف ماموريت‌هاي سپاه گسترده شده و در اين مسير هيچ قيد و محدوديتي براي ايفاي نقش يا رسالت سپاه نمي‌توان قائل شد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز اسلام ناب محمدي(ص) در انقلاب اسلامي خلاصه شده است، ادامه داد: وقتي قرار است ما از اين گوهر ارزشمند و گرانبها نگهباني كنيم و مراقب و حافظ دستاوردهاي آن باشيم، اينجاست كه هيچ‌گونه قيد و محدوديتي براي اين حفاظت قائل نمي‌شويم هرچند اين كار ظرافت و حساسيت خاص خود را دارد.

جعفري با اشاره به جمله‌اي از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه تصريح كرد: حضرت آقا فرمودند درست است كه ماهيت سازماني سپاه يك ماهيت نظامي است، اما سپاه صرفاً نظامي نيست بلكه يك سازمان امنيتي، فرهنگي، عقيدتي، سياسي و نظامي است يعني همه جنبه‌هاي كاركردي از سازمان‌ سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن است در همه عرصه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، ‌امنيتي و اطلاعاتي ايفا كند.

وي با بيان اينكه امروز دشمن تهديدات خود را عليه انقلاب به يك عرصه خاص محدود نكرده، افزود: استكبار جهاني شبانه‌روز تلاش مي‌كند تا با تهديدات مختلف به انقلاب ضربه بزند و اينجاست كه سپاه به صورت همه جانبه بايد آمادگي داشته باشد تا در هر مقطع با هر نوع تهديد مقابله كند.

جعفري ادامه داد: اين نگاه ما به مأموريت‌ و رسالت سپاه است و انتظار مقام معظم رهبري هم از سپاه همين است نه اينكه صرفاً به ايفاي نقش‌هاي سخت يا فقط در عرصه‌هاي نظامي و امنيتي بپردازد.

* هجمه دشمن عليه ولايت فقيه و سپاه به خاطر اثرگذاري آنها در جامعه است

عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه، شاخصه برجسته و نقطه قوت نظام جمهوري اسلامي را "انقلاب اسلامي " دانست و اظهار داشت: تفاوت اصلي اين نظام با ديگر نظام‌هاي حكومتي دنيا كه حتي اسم خود را اسلامي گذاشتند اين است كه جمهوري اسلامي ايران خود را ظرف انقلاب اسلامي مي‌داند و از اين‌رو انقلاب اسلامي و استمرار حركت انقلاب و محقق ساختن اهداف آن براي نظام جمهوري اسلامي يك اصل محسوب مي‌شود.

* نظام جمهوري اسلامي بدون "انقلاب اسلامي " معنا ندارد

وي خاطر نشان كرد: از اين منظر اصولا نظام جمهوري اسلامي بدون انقلاب اسلامي و استمرار آن معنا ندارد و اين نكته بارز و برجسته نظام ما در مقايسه با ساير نظام‌ها است.

فرمانده كل سپاه نقش اصلي رهبري و ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي را مراقبت از جنبه‌هاي الهي، اسلامي و ديني جامعه عنوان كرد و گفت: هرچند رشد در زمينه‌هاي مادي و رفاهي و نيز توجه به نيازهاي مردم هم نكاتي است كه بايد مد نظر قرار بگيرد، اما مفهوم انقلاب اسلامي، در حقيقت هدايت جامعه و تلاش براي استقرار دين و دستورات الهي در كشور است.

جعفري در عين حال افزود: از آنجا كه اين يك كار بسيار سخت و زمان‌بري است و در طول زمان، به تدريج محقق مي‌شود، بايد استمرار انقلاب اسلامي وجود داشته باشد تا ما بتوانيم آرام آرام به سمت استقرار يك جامعه ديني و پياده‌سازي دستورات الهي در جامعه خود و سپس اثرگذاري در جامعه جهاني اسلامي حركت كنيم.

وي درخصوص هجمه‌هاي سنگين عليه دو محور ولايت فقيه و سپاه از طرف دشمن، تصريح كرد: علت اينكه دشمن نوك تيز پيكان حملات خود را به سمت ولايت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر اين دو در حفاظت از انقلاب اسلامي و محقق شدن اهداف آن است و هرچه اين نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نيز سنگين‌تر خواهد بود.

فرمانده كل سپاه گفت: البته در اين ميان فرقي ندارد كه اگر مردم هم به دليل داشتن ايمان و بصيرت و دينداري از رهبري حمايت كنند، دشمن ايمان و باورشان را مورد هجمه قرار مي‌دهد تا بتواند در راه تحقق اهداف اصيل انقلاب اسلامي ايجاد خلل و مانع كند تا اين مسير به انحراف كشيده شود.

* بيشترين نگراني امام(ره) از دشمنان داخلي نظام بود

جعفري خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب اسلامي و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجي نيست بلكه ما در حوزه داخلي نيز اين دشمنان را داريم و اگر به وصيتنامه حضرت امام(ره) برگرديم مي‌بينيم كه‌ دغدغه و نگراني اصلي حضرت امام(ره) از دشمنان خارجي مثل آمريكا و اسرائيل نيست بلكه همه نگراني‌شان از دشمنان داخلي و از مخالفان انقلاب اسلامي در داخل بود.

وي فتنه 88 را بروز همين دشمني‌هاي مخالفان داخلي انقلاب اسلامي و راه امام(ره) دانست و افزود: اين در حالي است شعار اين افراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام(ره) و راه امام(ره) مي‌چسباندند.

* مخالفت اصلي جريان فتنه در سال 88 با موضوع ولايت فقيه بود

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: همه تلاش امام(ره) اين بود كه ولايت فقيه را در رأس نظام اسلامي قرار دهد، اما خيلي واضح و روشن است كه مخالفت اصلي فتنه 88 با همين موضوع ولايت فقيه بود و اين را بخوبي در بي‌توجهي آنها به تصميمات رهبري كه بايد فصل‌الخطاب باشد، مي‌شد ديد.

جعفري با بيان اينكه فتنه 88 پايان خوبي داشت، گفت: مردم در طول اين 8 ماه مقابله و مبارزه، قدر ولايت فقيه را به خوبي شناختند و اين را در 9 دي و 22 بهمن 88 ابراز كردند و از اينجا مي‌توان گفت كه هم عقبه‌هاي فتنه 88 و هم مخالفت‌هاي آنها با مسير انقلاب اسلامي به مردم خودمان و نيز مسلمانان ديگر كشورها كه علاقمند به سرنوشت جمهوري اسلامي بودند به خوبي شناسانده شد.

وي در خصوص پيش‌بيني وقوع اين فتنه نيز اظهار داشت: اين حوادث به صورت كلي قابل پيش‌بيني بود و اين شتاب اخيري كه انقلاب اسلامي در طول اين 5 سال اخير در همه ابعاد گرفته بود و نيز روند جديد يا اصلاح مسير انقلاب نسبت به انحرافات قبلي كه وجود داشت و در كنار آن، توقع‌ها يا مخالفت‌هايي كه در دوره‌هاي قبلي بود، طبيعي بود كه اين‌ها در يك نقطه به مخالفت‌هايي مي‌رسند و اين دو جريان در يك جايي با هم برخورد خواهند كرد كه فتنه 88 حاصل اين برخورد بود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: اين روند و شتابي كه انقلاب اسلامي از سال 82 و 83 به بعد گرفت و پس از آنكه دوره اصولگرايي با حمايت‌ها و مطالبات رهبري روي صحنه آمد و كار را شروع كرد، طبيعي بود كه اين فتنه بوجود بيايد ولي به اين صورت و اين شكلي كه اتفاق افتاد و با اين شدت، كسي پيش‌بيني نمي‌كرد.

* سخنان بنده در سال گذشته تنها گوشه‌اي از سوابق و عملكرد سران فتنه بود

جعفري با اشاره به سخنان خود در سال گذشته در مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت درباره پشت پرده اقدامات سران فتنه كه بازتاب‌هاي فراواني در سطح افكار عمومي داشت، تاكيد كرد: آن‌چه كه ما در آن جلسه گفتيم تنها گوشه‌اي از اطلاعاتي بود كه در رابطه با سران فتنه يا حاميان فتنه 88 وجود داشت.

وي با بيان اينكه در اين باره اطلاعات مهم ديگري نيز وجود داشت، تصريح كرد: هدف ما روشن شدن مردم و محاكمه سران فتنه در افكار عمومي بود چراكه آنها تمام تلاش خود را براي تاثير بر نظر و عقايد مردم گذاشته بودند و برخورد سخت قضايي با آنها براي طرفدارانشان كه آنها را قبول داشتند، روشنگر نبود و نتيجه عكس مي‌داد.

* ناگفته‌هاي زيادي از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه البته اين اطلاعات از طرق ديگر نيز به مردم منتقل شده اما هنوز بخش‌هايي از آن گفته نشده است، افزود: خاصيت و مدل جنگ نرم همين است و الا اگر برخورد سخت قضايي شود، ديگر جنگ نرم نخواهد بود.

جعفري افرود: شايد در ابتدا بخشي از مردم كه چارچوب‌هاي نظام را قبول دارند اما مخالف سياست‌ها و بعضي روش‌ها هستند، از آنها حمايت كردند كه البته اين‌ها هم 10 تا 15درصد بيشتر نبودند، اما پس از اتفاقات سال 89 همين بخش نيز حمايت خود را قطع كردند و اين در واقع نتيجه همان مقابله خوب و مناسب با پديده تهديد نرم بود.

وي ادامه داد: در شهري مانند تهران با ميليونها نفر جمعيت، وجود 2 يا 3 هزار نفر افرادي كه اساساً ضديت ريشه‌اي و مبنايي با انقلاب دارند يا منافق و كمونيست هستند يا باقي مانده‌هاي آنها هستند يا سلطنت‌طلب‌اند و يا بهائي، چندان عجيب نيست.

عضو شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: به صحنه آوردن اين افراد در كنار عده‌اي اراذل و اوباش چندان سخت نيست اما مسئله مهم، عدم همراهي مردم با آنهاست.

* آزمون عملي و موفق سپاه‌هاي استاني در فتنه 88

وي در بخش ديگري از اين گفتگو به موضوع تغيير و تحول ساختاري در سپاه و ايجاد سپاه‌هاي استاني اشاره كرد و گفت: در حقيقت هدف اصلي اين كار اتصال بسيج به بدنه سپاه و استفاده از اين ظرفيت عظيم بود.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: پيش از اين در سطح استان دو ساختار نيروي مقاومت و لشكرها و تيپ‌هاي نيروي زميني وجود داشت ولي با اين ادغام، شاهد تمركز در مديريت و فرماندهي از يك طرف و هم افزايي و هماهنگي بسيج در كمك به يگان‌هاي نيروي زميني از طرف ديگر بوديم.

جعفري اين تحول را در رسيدن به انعطاف سازماني در جهت انجام ماموريت‌ها بسيار موثر دانست و افزود: در فتنه 88 هرچند هنوز به دليل شروع تازه اين كار در آمادگي كامل نبوديم، ولي اين ماموريت با موفقيت انجام شد و مي‌توان گفت سپاه‌هاي استاني در ميدان عملي آزموده شدند.

* سپاه به شدت درگير مقابله با تهديدات سايبري است

فرمانده كل سپاه همچنين به موضوع ورود به فضاي سايبري و اينترنتي اشاره كرد و افزود: فضاي اينترنت يك امكاني است كه فناوري و علم امروز را در اختيار بشر قرار داده و مي‌توان استفاده‌هاي خيلي مفيدي از آن كرد اما از اول هم معلوم بود كه دشمن به دنبال سوء‌استفاده در جهت ايجاد عمليات رواني و اطلاع رساني غلط از اين ظرفيت است و در اين مسير دست به اقداماتي هم زده بودند.

وي افزود: بنابراين ما براي دفاع از انقلاب در عرصه جنگ سايبري، نيازمند ايجاد سازوكار و فراهم كردن بسترهاي لازم بوديم.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين امر در كشورهاي ديگر نيز سابقه داشته و البته بهره‌برداري‌ از آن هم مختلف است، خاطر نشان كرد: دشمن در فضاي سايبري از طريق ابزار نرم به دنبال ضربه زدن به زيرساخت‌ها و زيرسيستم‌هاي يك كشور است تا آن جامعه را فلج كند و واضح بود كه دشمن در اين زمينه سرمايه‌‌گذاري زيادي كرده بنا بر اين ما هم بايد خود را آماده مقابله با اين تهاجم مي‌كرديم.

وي افزود: اين توانمندي در كشور و در نيروهاي انقلابي وجود داشت و سپاه تنها مي‌بايست بستر را براي بهره‌برداري اين نيروها فراهم مي‌كرد تا بتوانند از اين امكان براي مقابله با اقدامات ضدفرهنگي دشمن در جبهه جنگ نرم فرهنگي استفاده كنند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه سپاه فقط بسترهاي لازم را در اين خصوص فراهم كرد، گفت: افسران اين صحنه دانشجويان و نيروهاي انقلابي بودند كه مي‌توانستند كار كنند و سپاه تنها يك نوع سازماندهي و ايجاد بستر و سازمان براي استفاده بهتر از اين ظرفيت را فراهم كرد كه البته مؤثر بود.

* اينترنت ابزار اصلي سازمان‌دهي اغتشاشات خياباني در فتنه 88 بود

جعفري با بيان اينكه فضاي اينترنت ابزار اصلي سازماندهي، اطلاع‌رساني و ‌هدايت استكبار براي اقدامات كف خياباني در فتنه 88 بود، گفت: اين آمادگي‌ كه سپاه در خود ايجاد كرد، زمينه‌ساز شناسايي و مقابله با اين شبكه‌ها شد و توانست اينها را تا حد زيادي كنترل كند.

وي با بيان اينكه امروز هم سپاه در اين فضا، سخت درگير اقدامات اطلاعاتي و شناسايي است، گفت: هرچند ضربه‌هاي زيادي به شبكه‌هاي اصلي دشمن وارد شده اما باز در حال بازسازي و ارتباط گيري هستند كه البته تحت شناسايي و اشراف ما قرار دارند. البته جريانات ديگري نيز وجود دارند كه در آينده و در زمان مناسب خود بياد با آنها برخورد شود.

* اقدامات و توانمندي‌هاي دشمن فرامنطقه‌اي تحت اشراف كامل اطلاعاتي ماست

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از گفتگوي خود با فارس كه به بررسي وضعيت و توان سپاه رزمي پرداخته شد، با اشاره به توانمندي‌هاي مهم در خصوص اشراف اطلاعاتي نسبت به دشمنان فرامنطقه‌اي گفت: شايد در ابتداي ورود اين دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتي كمبودهايي داشتيم، اما امروز و با گذشت نزديك به 8 سال از اين حضور، اهداف، توانمندي‌ها، روش‌ها و تاكتيك‌هاي دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.

جعفري ادامه داد: در اين مدت علاوه بر اينكه ما از لحاظ توانمندي‌هاي فناوري و تكنولوژي در خصوص جمع‌آوري اطلاعات ارتقا زيادي داشتيم، شيوه‌ها و روش‌هاي دشمن نيز امروز كاملا آشكار شده و به اصطلاح لو رفته و براي ما كاملا مشخص است كه آنها چه كارهايي را مي‌خواهند انجام دهند.

* همكاري اطلاعاتي مرزنشينان با سپاه براي شناسايي اهداف دشمن

وي همچنين گفت: نكته مهم ديگري كه در اين رابطه وجود دارد، اين است كه بسياري از مردم مناطق مرزي كه دشمن به انحاء مختلف از آنها سوءاستفاده مي‌كرد، امروز به باطل بودن و غير قابل اعتماد بودن دشمن پي برده و فهميده‌اند كه نمي‌توانند بر آنها تكيه كنند و امروز همين افراد اطلاعات خوبي را به دستگا‌ه‌هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي مي‌رساندند.

فرمانده كل سپاه افزود: مجموعه اين عوامل باعث شده كه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشراف اطلاعاتي خيلي خوب نسبت به دشمن و اهداف آن در منطقه داشته باشد.

* زمان تهديد نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران گذشته است

جعفري در خصوص توان موشكي سپاه به عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت در منطقه نيز خاطر نشان كرد: در مورد توانمندي‌هاي موشكي يا حتي پدافند هوايي و دريايي كه موضوعات مهمي محسوب مي‌شوند، بايد گفت وقتي يك مجموعه با تهديدات جدي روبرو مي‌شود، سرعت بيشتري به ايجاد آمادگي‌ها و توسعه توانمندي‌هاي خود خواهد داد.

وي افزود: در همين راستا با توجه به اينكه در 8، 7 سال اخير، تهديد به ما نزديك شده بود، ما سرعت و شتاب خوبي در افزايش توان‌ و آمادگي‌ در ابعاد مختلف داشتيم كه با همان انگيزه دفع خطر و مقابله و افزايش آمادگي‌ها صورت گرفت.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين چند سال مدت زمان زيادي بود كه ما در چنين حالتي قرار داشتيم، گفت: الان در پايان 8 سال به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه خيلي‌ از مردم و حتي دشمنان ما فهميده‌اند كه ديگر تهديد نظامي عليه ايران اثرگذار نخواهد بود.

جعفري با اشاره به سخنان مقامات رژيم صهيونيستي كه گفته‌اند "ديگر زمان تهديد نظامي عليه ايران گذشته است " تصريح كرد: دليل اين بازدارندگي همان رشد و سرعت در افزايش توانمندي‌ها از جمله توانمندي‌هاي موشكي است.

* اسراييل و تمامي پايگاه‌هاي امريكا در منطقه تحت برد موشكي ماست

وي درخصوص برد موشك‌هاي سپاه پاسداران براي مقابله با دشمن فرامنطقه‌اي تاكيد كرد: هرچند ما توان افزايش برد موشك‌هاي خود را داريم اما نيازي به اين موضوع احساس نمي‌كنيم چراكه امروز دشمن فرامنطقه‌اي ما يعني رژيم اشغالگر قدس در برد موشكي ما قرار دارد و نيروهاي عمده آمريكايي هم اگر قرار باشد از تهديدات اسراييل حمايت كنند، از آنها به ما نزديك تر هستند و آنها نيز در برد كامل آتش ما قرار دارند.

* تاكتيك جنگ نامتقارن سپاه در زير درياها

جعفري درباره ورود نيروي دريايي سپاه به عرصه زيرسطحي‌ها نيز تصريح كرد: محيط زير سطح دريا فضاي خوبي است كه نيروهاي ما هم از آن استفاده مي‌كنند اما اين استفاده به شكل نامتقارن و كوچك است و اين طور نيست كه ما به دنبال ساخت زيردريايي‌هاي بزرگ و حجيمي باشيم كه اينها آسيب‌پذير هستند.

وي ادامه داد: از آنجا كه نگاه سپاه در بحث افزايش توانمندي‌ها و مقابله با دشمن در زمينه جنگ نامتقارن تعريف شده است، بنابر اين ما بايد در ساخت تجهيزات و حتي تعريف تاكتيك‌ها نيز از همين روش‌هاي نامتقارن استفاده كنيم.

فرمانده كل سپاه افزود: اين تجهيزات جديد با سرعت بالا و حجم كوچك‌تر در زير دريا عملكردي مشابه قايق‌هاي كوچك و تندرو بر روي سطح دارند كه دشمن از آن وحشت دارد.

جعفري با بيان اينكه اين موضوع به عنوان يك استراتژي عملياتي براي ما درحال پيگيري و انجام است، خاطرنشان كرد: در گذشته شايد اين علم و فناوري در اختيار ما نبود اما امروز كه به اين توان دست پيدا كرديم و بايد به دنبال توليد انبوه و مجهز شدن به اين سامانه‌ها در كنار ديگر تجهيزات باشيم.

* دشمنان فرامنطقه‌اي در خليج‌فارس به شدت آسيب‌پذير هستند

وي با اشاره به وظيفه سپاه در حفاظت از منطقه خليج فارس گفت: امروز نه تنها توانايي كامل براي حفاظت از خليج فارس و تنگه هرمز را داريم، بلكه با توجه به اينكه دفاع و مقابله با تهديدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نيز گذاشته شده، در حال افزايش و سرمايه‌گذاري بر روي اين توانمندي‌ها هستيم تا بتوانيم همانطوري كه دشمن مي‌تواند در نقاط دورتر و خارج از خليج‌فارس بايستد و با هواپيما و موشك‌هاي دور بردش به ما حمله كند، ما نيز بتوانيم خود را به دشمن رسانده و به او ضربه بزنيم.

فرمانده كل سپاه افزود: براي تحقق اين امر، طراحي روش‌هاي نامتقارن از گذشته در دستور كار ما بوده و امروز به راه‌ها، روش‌ها و تمهيدات آن دست پيدا كرده‌ايم و ان‌شاءالله سپاه به زودي نسبت به اين توانمندي‌ها نيز مجهز خواهد شد.

* ناوهاي جنگي دشمن در اقيانوس هند هم در امان نخواهند بود

جعفري در خصوص حضور ناوهاي هواپيمابر نيروهاي فرامنطقه‌اي در خليج فارس نيز گفت: دشمن خيلي وقت است كه به آسيب‌پذير بودن حضور ناوهاي جنگي‌اش در خليج فارس پي برده و ظاهرا از راهبردهاي نظامي و عملياتي‌ آنها اين است كه اگر بخواهند عليه ما دست به اقدام نظامي بزنند، اين‌ ناوها را از خليج‌فارس خارج كرده و در نزديكي درياي عمان و اقيانوس هند مستقر شوند و از آنجا عليه ما عمليات كنند.

وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم برد عملياتي خود را افزايش داده و در آنجا هم به شناورهاي دشمن دسترسي پيدا كنيم.

* پروژه‌هاي مهم تحقيقاتي سپاه بزودي معرفي خواهد شد

جعفري با بيان اينكه در آينده نزديك جديدترين دستاوردهاي تحقيقاتي سپاه در نمايشگاهي با حضور فرمانده معظم كل قوا به نمايش در خواهد آمد، گفت: اين نويد را به ملت ايران مي‌دهيم كه در سال 90 چند پروژه مهم و بزرگ خواهيم داشت كه نوع و ماهيت اين پروژه‌ها نيز به زودي اعلام خواهد شد.

* "سودآوري " هدف اصلي سپاه در موضوعات اقتصادي و سازندگي نيست

وي در ادامه به موضوع ورود سپاه به عرصه‌هاي سازندگي و اقتصادي در كشور اشاره كرد و با بيان اينكه اين موضوع به سال‌هاي ابتدايي پس از جنگ بر مي‌گردد، گفت: در پايان جنگ كه كشور وارد دوران سازندگي شد، سپاه از توانمندي‌هاي خوبي در زمينه ماشين‌آلات مهندسي و اقداماتي مانند جاده‌سازي و سدسازي برخوردار بود و لازم بود تا اين توان بالقوه به صحنه بيايد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه يكي از عرصه‌هاي مهم مقابله دشمن با انقلاب به جز موضوعات فرهنگي و سياسي و امنيتي، به حوزه اقتصادي بر مي‌گردد، خاطر نشان كرد: دشمن از همان مقطع بر روي موضوع سازندگي در كشور متمركز شد تا اجازه ندهد نظام در زمينه اقتصاد و معيشت، مشكلات كشور را حل كند.

جعفري تحريم‌هاي متعدد و فشار و محاصره اقتصادي عليه جمهوري اسلامي را در همين راستا ارزيابي كرد و گفت: سپاه در همه صحنه‌ها ازجمله تهديدات اقتصادي وظيفه حفاظت از انقلاب را دارد و طبيعي بود كه اين صحنه يك صحنه جدي و جهادي باشد.

وي ادامه داد: پس از جنگ كه مطالبات مردم زياد شده و حجم تخريب‌ها و عقب‌ماندگي‌ها به خاطر جنگ نيز افزايش يافته بود، بايد به هر صورت اين انباشت انتظارات مردم حل بر طرف مي‌شد و اين كار جز با روحيه جهادي نيروهاي انقلابي امكانپذير نبود و اين روحيه در نيروهاي سپاه و بچه هاي مهندسي سپاه وجود داشت.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نمي‌شد اين روحيه و توان بالقوه را محدود كرد و كار را به شركت‌هاي تجاري خارجي يا داخلي سپرد كه تنها به دنبال سود مادي بودند، گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه شود اين است كه سپاه در اين عرصه به هيچ وجه به دنبال سود مادي نيست.

جعفري افزود: البته اين ماهيت كار اقتصادي است كه سودآور باشد ولي اين سودآوري هدف ما در سپاه نيست بلكه ما به دنبال كمك به دولت در خصوص سازندگي كشور هستيم.

* سپاه بايد زودتر از اينها وارد سازندگي مي‌شد

وي براي مثال به موضوع ورود شركت‌هاي خارجي به پارس جنوبي براي حفر و انتقال و بهره‌برداري گاز اشاره كرد و گفت: اين كشورها را وارد كردند تا زمان را از ما بگيرند و ورود سپاه به اين صحنه نيز زماني بود كه با رفتن شركت‌هاي خارجي و زمين گذاشتن كار، همه نااميد شده بودند و با ورود سپاه به عرصه بود كه ورق كاملا برگشت.

فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه بايد از همان اول سپاه را وارد اين عرصه مي‌كردند، اظهار داشت: اين خبط در دوران سازندگي و اصلاحات صورت گرفت و اگر اين كار شده بود امروز پيشرفت‌هاي بهتري داشتيم اما متاسفانه دير از سپاه خواسته شد.

جعفري افزود: در ابتداي كار برخي معتقد بودند كه اين توانايي در سپاه وجود ندارد و بايد تمامي كار را به شركت‌هاي خارجي واگذار كرد اما از آنجايي كه هدف و باور سپاه، خودكفايي بود، فاز 15و 16پارس جنوبي كه سپاه كار طراحي و ساخت آن را با اتكا به خود و نيز استفاده از تجهيزات و مهندسين داخلي كشور شروع كرد، به عنوان يك الگو در خروجي و حتي استانداردهايش شناخته مي‌شود.

* ممنوعيت ورود سپاه به پروژه‌هاي زير 100 ميليارد تومان

وي با بيان اينكه سپاه در ابتدا كار خود را با قبول پروژه‌هاي ريز و درشت شروع كرد، گفت: امروز با گذشت چندين سال ما فقط به پروژه‌هايي ورود پيدا مي‌كنيم كه يا از حد توان شركت‌هاي داخلي بيرون باشد و يا اينكه به دليل قرار گرفتن در مناطق مرزي و جاهايي كه به لحاظ امنيتي مشكل دارد، ديگران نتوانند به آن وارد شوند.

جعفري ادامه داد: از آنجا كه سپاه تنها به دنبال سود مادي در اين پروژه ها نيست و كمك به دولت را هدف اصلي خود قرار داده، در برخي پروژه‌ها تا جايي كه در توان باشد كار مي‌كنيم و پس از اتمام كار، پول آن را از دولت مي‌گيريم چراكه گاهي ممكن است بودجه نباشد و يا دير برسد. در اين صورت شركت‌هاي تجاري كار را تعطيل مي‌كنند.

وي با اشاره به جوسازي‌ها و هجمه سنگين دشمن عليه اقدامات سازندگي سپاه، دليل اين حملات را حضور موثر سپاه در اين صحنه‌ها دانست و افزود: يكي از راهبردهايي كه ما داشتيم و به تصويب رهبر معظم انقلاب نيز رسيده و اعمال مي‌شود، اين است كه ورود سپاه به پروژه‌هاي مختلف، جايي را براي مردم و شركت‌هاي خصوصي و كوچك، تنگ نكند.

جعفري با اعلام اينكه ورود سپاه به پروژه‌هاي كوچك و متوسط و پروژه‌هاي زير 100 ميليارد تومان ممنوع است، گفت: البته پروژه‌هايي از قبل بوده كه هنوز تمام نشده ولي دو سال است كه ديگر قراردادي در خصوص قبول اين قبيل پروژه‌ها نداشتيم.

فرمانده كل سپاه يادآور شد: البته اگر پروژه‌اي نيز بالاتر از 100 ميليارد تومان باشد ولي شركت‌هاي خصوصي بتوانند آن را انجام دهند، سپاه وارد اين پروژه‌ها نخواهد شد مگر آنكه شركت خصوص بخواهد اجحافي كند كه در اين صورت سپاه براي ايجاد رقابت و تعديل قيمت وارد خواهد شد.

* دستاورد معجزه‌گونه سپاه در حوزه اقتصادي امسال رونمايي مي‌شود

وي يكي ديگر از مهمترين اهداف سپاه براي ورود به عرصه اقتصادي را، محروميت‌زدايي در كشور عنوان كرد و گفت: بنا بر آنچه ابلاغ كرديم، همه موسسات در كنار انجام پروژه بايد در شعاع زيادي همه نياز روستاها و محرومين اطراف خود را برطرف كنند و اين غير از فعاليت‌هاي بسيج سازندگي است كه از دولت بودجه مي‌گيرند.

فرمانده كل سپاه خاطر نشان كرد: اگر اين رويه چند سال ادامه پيدا كند، نيازهاي كوچك و جزئي مردم در بسياري از روستاها كاملا بر طرف خواهد شد.

جعفري همچنين دستاوردهاي معجزه‌گونه سپاه را كه اخيرا اعلام شده در همين زمينه اقتصادي معرفي كرد و افزود: اين دستاورد بزرگ سپاه در سال جاري اعلام مي‌شود.

* اصلاح نظام ترفيع درجه در سپاه پاسداران

وي در ادامه اين گفتگو به موضوع تغيير و تحول در نظام ارزشيابي و ترفيع درجه در سپاه اشاره كرد و افزود: هدف اصلي تغيير و تحولات عالي در سپاه، توجه به معيارها و مولفه‌هاي اصلي قدرت در جهت دفاع از انقلاب در همه زمينه‌هاست.

فرمانده كل سپاه اظهار داشت: هرچند تمركز و پيشرفت خوبي در زمينه‌هاي فناوري و تجهيزات داشتيم اما اين موارد به تنهايي مولفه‌هاي اصلي قدرت ما را تشكيل نمي‌دهند، بلكه اين معنويت، ايمان، انگيزه و عشق به انقلاب و ولايت است كه از درون آن جانفشاني‌ها و فداكاري‌ها بيرون مي‌آيد و اين دقيقا همان چيزي است كه دشمن از آن وحشت دارد و موجب پيروزي ما در 8 سال دفاع مقدس شد.

جعفري با بيان اينكه در صحنه نبردهاي سخت و نيمه سخت و نرم آينده نيز همين موارد، عامل اصلي قدرت ما خواهد بود، تصريح كرد: دستمايه اصلي سپاه به عنوان يك نهاد انقلابي با اين همه مسئوليت‌هاي سنگين بايد بر روي ارزش و معنويت متمركز شود، همانطور كه رهبر معظم انقلاب هم معنويت را مولفه اصلي قدرت سپاه مي‌دانند.

وي ادامه داد: البته اين تحول در حرف آسان است ولي براي عملي شدن، با موانع سيستمي و نظام‌ها و آيين‌نامه‌هايي مواجه مي‌شويم كه در گذشته بدون اين نگاه و بدون توجه به اين مولفه قدرت، تهيه شدند و اين نظام‌ها و مكانيسم‌ها رسيدن به اين هدف را كند مي‌كند چراكه در آنها معنويت از حالت محوري خارج و توجه به تجهيزات و امكانات جايگزين آن شده بود.

* شاخصه‌هاي شايستگي محوري در سپاه در اختيار پاسداران قرار مي‌گيرد

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين تحولات زمان‌بر خواهد بود، اظهار داشت: ما امسال را در سپاه به عنوان معرفي شاخصه‌هاي شايسته‌محوري به پاسداران و بسيجيان معرفي كرده‌ايم تا بدانند اين شايستگي‌هاي مد نظر چيست و چگونه سنجيده مي‌شود.

جعفري افزود: يكي از سختي‌هاي كار اين است كه شايستگي و مباني ارزشي عمدتا معيارهاي كيفي هستند كه بايد اينها را به سنجه‌هاي كمي و قابل ارزيابي تبديل كرد كه اين كار در گذشته صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه اين ملاك‌ها در آينده در ترفيع درجه، انتصابات و حتي ميزان حقوق افراد اعمال خواهد شد و تنها به موضوع سابقه و ميزان تحصيلات نخواهيم پرداخت، خاطر نشان كرد: تا يك ماه ديگر كتابچه آن در اختيار آحاد پاسداران قرار خواهد گرفت.

فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه البته اينها موارد دستوري و تكليفي نيست و بايد خود فرد براي رسيدن به خودسازي معنوي تلاش كند، گفت: هدف ما معرفي شايستگي‌ها در جهت خودارتقايي به پاسداران است و هرچند موضوع درجه در سپاه به عنوان يك سازمان با ماهيت نظامي و امنيتي قابل حذف نيست ولي مي‌توانيم اين نظام و ساختار را طبق نظر فرمانده معظم كل قوا اصلاح كنيم و اين كار خواهد شد.

Wednesday, April 20, 2011

عامل تخریب مساجد شیعیان بحرین به هلاکت رسید+عکس

عامل تخریب مساجد شیعیان بحرین به هلاکت رسید
  خبرنگار افتخاری ما از منامه پایتخت بحرین دقایقی پیش خبر داد که مسئول امنیتی سازمان اطلاعات و امنیت رژیم بحرین که دستور تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان این کشور را صادر کرده بود، شب گذشته در یک سانحه رانندگی به هلاکت رسید.
http://up.iranblog.com/images/6qva09i5ayo3snec0264.jpg

خبرنگار ما در ادامه افزود: این افسر امنیتی که نامش فاش نشده، دستور مستقیم تخریب چندین حسینیه و مسجد شیعیان به ویژه در شهر "حمد" را صادر کرده بود.

گفتنی است نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با همکاری و پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی تاکنون بیش از 9 مسجد و حسینیه را تخریب کرده و با خاک یکسان کردند.

Sunday, April 17, 2011

حمله تانک‌های سعودی به عزاداران بحرین+عکس

حمله تانک‌های سعودی به عزاداران بحرین
عصر روز گذشته نیروهای سعودی و بحرینی با تانک و خودروهای زرهی به عزاداران در روستای "کرزکان" در منطقه "الغربیه" حمله کردند.
اخبار رسیده از منامه پایتخت بحرین حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر عربستان سعودی به عزاداران شیعه حمله کردند.

 نیروهای امنیتی عصر دیروز با حمله به هیئت عزاداران در منطقه "العکر" به ‌سوی آنها تیراندازی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، چند تن از عزاداران در این حملات مجروح شدند.

در روستای "الدراز" نیز در حمله نیروهای سعودی به این روستا چند نفر مجروح شدند.
http://up.iranblog.com/images/4oncejk6n1c428pbpm.jpg
همچنین نیروهای سعودی و بحرینی با تانک و خودروهای زرهی به عزاداران در روستای "کرزکان" در منطقه "الغربیه" حمله کردند.

نیروهای امنیتی در منامه پایتخت بحرین هم به‌ سوی عزاداران در خیابان امام حسین علیه السلام گاز اشک آور شلیک کردند.

با وجود تدابیر شدید امنیتی، شهروندان بحرینی در منطقه "الشاخوره" مجلس عزاداری برپا کردند.

در روستای "النویدرات" نیز مردم با وجود حمله و تیراندازی نیروهای امنیتی، به مراسم عزاداری ادامه دادند.

زنان بحرینی هدف تیراندازی مزدوران بحرینی و سعودی+عکس

زنان شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم، هدف تیراندازی با سلاح های شکاری و ساچمه ای و نیز گلوله های جنگی نیروهای امنیتی قرار می گیرند.
نیروهای امنیتی بحرین و مزدوران سعودی به منظور سرکوب انقلابیون علیه رژیم حاکم، با حمله به منازل شهروندان، زنان را هدف تیراندازی قرار می دهند.
http://up.iranblog.com/images/084vvg7dy92s21qe3rl8.jpeg
 به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، زنان شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم، هدف تیراندازی با سلاح های شکاری و ساچمه ای و نیز گلوله های جنگی نیروهای امنیتی قرار می گیرند.

نیروهای امنیتی زنان و دانشجویان را که در تظاهرات شرکت کرده اند، بازداشت و آنها را به مناطق نامشخص منتقل می کنند.

خانم دکتر "خلود الدرّاسی"، رئیس بخش بیماری های زنان در مجتمع پزشکی سلمانیه بحرین، از جمله زنانی است که مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

"رضا الشاب"، خبرنگار المنار در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: «این روزها و پس از سرکوب انتفاضه مسالمت آمیز مردم بحرین، اقداماتی چون بازداشت، شکنجه و کشتار معترضان بحرینی به امری عادی تبدیل شده است. این اقدامات فقط منحصر به جوانان و افراد مسن نمی شود، بلکه چنین اقدامات غیرانسانی در جامعه ای که در آن باید احترام به جایگاه زنان حفظ شود، شامل آنها نیز می شود و در سایه سکوت مطلق سازمان های بین المللی، انواع بدرفتاری با آنها می شود

یکی از زنان زخمی شده در این خصوص گفت:«من در منزل بودم که مورد هدف سلاح ساچمه ای از ناحیه سر، صورت و چشم مورد قرار گرفتم.»

خبرنگار این شبکه افزود: «ده ها نفر از دختران بر اثر حملات متکرر نیروهای امنیتی و نیروهای "سپر جزیره" به منازل شهروندان و محل کار آنها، بارها مورد حمله قرار گرفته، شهید یا زخمی شده اند. نیروهای امنیتی در حملات خود تفاوتی بین دختر دانشجو، زن خانه دار یا زن پزشک قائل نمی شوند.»

خانم دکتر "آلاء الصفار"، رئیس انجمن پرستاری بحرین در این خصوص گفت: «در حادثه ای که من اصلا تصورش را هم نمی کردم، نیروهای امنیتی با حمله به بیمارستان، یکی از پرستاران زن را به زمین پرتاب کردند. آنها ما را تهدید کردند و به ما فحش و ناسزا گفتند.»

گزارشگر این شبکه افزود: «با افزایش شمار بازداشت شدگان زن که برخی از آنها به شدت مورد شکنجه و کتک کاری قرار گرفتند، سازمان های مخالف رژیم حاکم بحرینی از همه سازمان های حقوق بشر جهانی و سازمان های زنان فعال در عرصه حقوق زنان، خواستار تحرک فوری برای جلوگیری از بازداشت و شکنجه زنان در بحرین شدند؛ به ویژه اینکه این اقدام نیروهای امنیتی با ارزش های اسلامی و عربی مغایرت دارد.»

گروه های سیاسی اعلام کردند، بازداشت زنان از داخل منازلشان معمولا پس از نیمه های شب و سحرگاه صورت می گیرد. برخی از این زنان معلم و فعالان اجتماعی و عضو انجمن های جامعه مدنی مانند جمعیت معلمان بحرین هستند که با انگیزه های سیاسی بازداشت می شوند.

گزارشگر این شبکه افزود: «گزارش های مخالفان حاکیست، نیروهای امنیتی به منازل زنان شرکت کننده در تظاهرات، حمله می کنند و به منظور جلوگیری از فعالیتشان، آنها را به بازداشت و تجاوز تهدید می کنند.»

با وجود این اقدامات نیروهای امنیتی و سرکوب زنان معترض، آنها از ادامه تظاهرات ناامید نمی شوند.

Wednesday, April 13, 2011

هتک حرمت به شاعره 20 ساله بحرینی+عکس

خبرنگار افتخاری ما از منامه پایتخت بحرین خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم بحرین که از سوی ارتش اشغالگر عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می شوند، چند روز پیش خانم "آیات القرمزی" شاعر 20 ساله بحرینی را بازداشت کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
http://up.iranblog.com/images/c6c0i7r1u6sdmk7nz74.jpgوی در ادامه افزود: علت بازداشت این دختر جوان شیعه، خواندن شعر علیه رژیم آل سعود در میدان "اللولوء" پیش از تخریب آن بوده اما نیروهای امنیتی رژیم بحرین با چند روز تأخیر به سراغ این دختر جوان رفته و وی را بازداشت کردند.

خبرنگار ما در ادامه افزود: اخبار موثقی از درون کاخ پادشاه بحرین به دست ما رسیده که حاکی از آن است که دو روز پیش "آیات القرمزی" را نزد "عيسي بن حمد آل خليفه" برده تا او را در مقابل دیدگان وی مورد شکنجه و تحقیر قرار دهند.

خبرنگار افتخاری ما به نقل از منبع آگاه از کاخ پادشاه بحرین گفت: "عيسي بن حمد آل خليفه" چندین سیلی به صورت "آیات القرمزی" زده و وی را مورد فحاشی قرار داد. پس از آن این دختر جوان را به بخش دیگری از کاخ منتقل کرده و 6 نیروی امنیتی وی را مورد تجاوز جنسی قرار دادند.

وی در ادامه افزود: این جریان در حاکی فاش شد که طی چند روز گذشته خانواده این دختر جوان هیچ خبری از وی نداشتند لذا چندین بار به فرماندهی پلیس مراجعه کرده و ناپدید شدن دختر خود را اطلاع دادند اما پلیس بحرین اعلام کرد که هیچ کاری از دستش بر نمی آید.

گفتنی است روز گذشته در تماس تلفنی یک فرد ناشناس، خانواده این دختر 20 ساله اطلاع یافتند که وی در یکی از بیمارستان های بحرین بستری است. پس از مراجعه خانواده به بیمارستان متوجه شدند که به دلیل شکنجه بسیار زیاد، او در حال حاضر در کما به سر می برد و پزشکان پس از معاینه او متوجه شده بودند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

شایان ذکر است وی در دانشکده تربیت معلم تحصیل می کند و با لهجه محلی بحرینی شعر می سراید و از شهرت قابل توجهی در کشور برخوردار است. وی در چند ماه اخیر فعالیت گسترده ای در میدان "اللولوء" داشته و پیش از ربوده شدن توسط نیروهای امنیتی، چندین بار تهدید شده بود.

قابل ذکر است پدر وی نیز از شعرای نسبت سرشناس بحرین به شمار می رود و در دهه های 90 قرن گذشته میلادی به دلیل اشعاری که علیه رژیم "آل خلیفه" سروده بود، چندین بار بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت

سخنرانی معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا در كنگره؛ زبان فارسی به محور جنگ ‌نرم آمريكا عليه مردم ايران تبديل می‌شود+تصویر

سخنرانی معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا در كنگره؛
زبان فارسی به محور جنگ ‌نرم آمريكا عليه مردم ايران تبديل می‌شود
معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا گفت: «ابزاري كه به منظور برقراري ارتباط با مردم ايران به كار مي‌گيريم عبارتند از پخش برنامه، رسانه‌هاي اجتماعي، اينترنت و مبادله سنتي افراد در زمينه‌هاي آموزشي و فرهنگي... ما به اين نتيجه رسيده‌ايم كه مبادلات آموزشي، فرهنگي، ورزشي و علمي، يكي از مؤثرترين شيوه‌ها براي ارتباط با مردم ايران بوده و نتايج بسيار مثمر ثمري را به دنبال خواهد داشت.»
معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا، در حضور كميسيون امور خارجي مجلس نمايندگان به ارائه گزارشي در مورد فعاليت‌هاي ديپلماسي عمومي وزارت خارجه در قبال ايران پرداخت.

"فيلو ديبل"، معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا، در اظهاراتي در حضور نمايندگان مجلس آمريكا اعلام كرد كه اين وزارتخانه از هر ابزار و روشي بهره مي‌گيرد تا هر چه بيشتر به مخاطبين ايراني نزديك شده و تلاش‌هاي ديپلماسي عمومي خود را به ثمر برساند.
http://up.iranblog.com/images/f8nk5uglu1o0ob3lek.jpg
متن كامل سخنراني "فيلو ديبل "، معاون ارشد وزير امور خارجه آمريكا به شرح زير است:

جناب آقاي "روراباچر"، رياست محترم مجلس، آقاي "كارناهان"، قائم مقام محترم، اعضاي محترم كميسيون فرعي نظارت و بررسي، بسيار ممنونم كه اين فرصت را مهيا ساختيد تا به بحث در مورد فعاليت‌هاي ديپلماسي عمومي وزارت امور خارجه در قبال ايران بپردازيم.

نقش فعاليت‌هاي آمريكا در ديپلماسي عمومي
آمريكا و ايران از سال 1980 تا كنون هيچگونه ارتباط ديپلماتيك نداشته‌اند. ما در تهران سفارتخانه نداشته و ديپلمات‌هاي ما هيچ ارتباط معمول و مستقيمي با همكاران ايراني خود ندارند. طرق دسترسي رسمي ما براي گفتگو و برقراري ارتباط با مردم ايران و تأثير گذاري و واكنش نسبت به ايشان، بسيار محدود و اندك هستند. از اين رو فعاليت‌هاي دولت آمريكا در زمينه پخش برنامه و ديپلماسي عمومي، نقش بسيار مهمتري را در سياست‌هاي ما در قبال ايران ايفا مي‌كنند و اين سياست گذاري‌ها در مقايسه با سياست‌هاي ما در قبال ديگر كشورها از اهميت بيشتري برخوردارند.

ابزاري كه به منظور برقراري ارتباط با مردم ايران به كار مي‌گيريم عبارتند از پخش برنامه، رسانه‌هاي اجتماعي، اينترنت و مبادله سنتي افراد در زمينه‌هاي آموزشي و فرهنگي. افرادي كه از شوراي پخش برنامه‌هاي دولتي آمريكا (بي‌بي‌جي) در اينجا حضور دارند، مي‌توانند در مورد تلاش‌هاي آمريكا در قبال ايران اظهار نظر كنند. در اينجا مايلم در مورد برنامه‌ها و تلاش‌هاي وزارت امور خارجه در زمينه ديپلماسي عمومي صحبت كنم.


تلاش‌هاي مقامات آمريكا در رسانه‌هاي پخش و بد بینی مردم ايران
رسانه‌هاي سنتي ـ به معناي پخش‌هاي راديويي و تلويزيوني ـ نقش مهمي را در فعاليت‌هاي ما ايفا مي‌كنند. رئيس جمهور اوباما، رياست جمهوري خود را با اين تعهد آغاز كرد كه روند ارتباطاتي آمريكا با ايران را تغيير خواهد داد. اين تعهد از طريق برنامه زنده تلويزيوني به مردم ايران منتقل شد.

پس از اولين سخنراني، رئيس جمهور پيام‌ خود را شخصاً و به طرق مختلف اعلام كرده‌ است؛ از جمله پيام‌هاي تبريك سال نو، كه به صورت مستقيم به مردم ايران و حكومت اين كشور، باز هم از طريق ابزار‌هاي رسانه‌اي اعلام شد. عليرغم اين افزايش دسترسي، غالب مردم ايران همچنان ديدگاهي نامطلوب نسبت به سياست‌هاي آمريكا دارند و بارها شاهد بوديم كه دولت ايران پيشنهاد رئيس جمهوري آمريكا را براي گفتگويي معنادار، رد كرده‌ است.

دريافت مستقيم پيام‌هاي ما
اما قرار نيست براي رساندن پيام خود به ايران، صرفاً بر مقامات سطوح عالي خود تكيه كنيم؛ به ويژه پس از ژوئن سال 2009 كه اهميت برقراري ارتباط مستقيم با مردم ايران، بر ما آشكار شد. در نتيجه، به منظور رساندن هر چه مستقيم‌تر اين پيام به مردم ايران كه آمريكا از هر تغييري كه ايشان خواهان ديدن آن در حكومت خود هستند، حمايت مي‌كند. وزارت امور خارجه سال گذشته برنامه‌اي را طراحي كرده است تا از طريق آن پيام‌هاي ما به صورت مستقيم از طريق انجام مصاحبه با سخنگويان فارسي زبان دولت آمريكا، به مردم ايران منتقل شود.

اين مصاحبه‌ها همچنين بايد رسانه‌هاي دولتي ايران را نيز شامل شود. ساليان سال است كه مطالعات بخش خصوصي نشان مي‌دهند بيشتر مردم ايران (بيش از 80 درصد)، اخبار مورد نياز خود را از رسانه‌هاي دولتي دريافت مي‌كنند. در اين برنامه، در واقع حضور سخنگويان رسمي آمريكا را در برنامه‌هاي زنده تلويزيوني و راديويي ايران، پيشنهاد مي‌كنيم.

 اميدواريم كه با حضور همه جانبه رسانه‌هاي فارسي زبان ـ شبكه‌هاي خصوصي و دولتي غربي و ايراني ـ آنچه را كه مردم ايران بايد در مورد سياست خارجي آمريكا بشنوند گسترش دهيم و اين امكان را براي ايشان فراهم كنيم كه پيام‌ها را مستقيماً از منابع آمريكايي دريافت كنند.

اين تلاش بلند مدت براي ايجاد دسترسي به زبان فارسي، به بخش مهم و اصلي استراتژي پيام رساني ما در سياست گذاري‌هايمان در قبال ايران، تبديل خواهد شد: شركت در مذاكرات 5+1، توضيح و تشريح تحريم‌ها و برجسته ساختن اقدامات ايران در نقض حقوق بشر شهروندان خود.

برنامه‌هاي سنتي ديپلماسي عمومي در حوزه مبادله افراد
وزارت امور خارجه همچنين مدت زمان مديدي است كه از اقدامات سنتي در عرصه ديپلماسي عمومي، يعني برنامه‌هاي مبادله‌اي به منظور برقراري ارتباط با مردم ايران، استفاده مي‌كند. ما به اين نتيجه رسيده‌ايم كه مبادلات آموزشي، فرهنگي، ورزشي و علمي، يكي از مؤثرترين شيوه‌ها براي ارتباط با مردم ايران بوده و نتايج بسيار مثمر ثمري را به دنبال خواهد داشت. اين تبادلات روند بازسازي ارتباط ميان جوامع آكادميك و علمي دو كشور را آغاز كرده و سبب شده ارتباط مردم عادي ايران با غرب تسهيل شود.

براي مثال، سال گذشته با همكاري آكادمي ملي علوم، دو گروه از اساتيد و متخصصين ايراني در زمينه انرژي خورشيدي و حمل و نقل شهري، براي تبادل نظر و مبادلات حرفه‌اي به آمريكا آمدند.

از آنجا كه ايران به لحاظ جغرافيايي در يكي از مناطق زلزله خيز دنيا واقع شده است، كارگروهي را به منظور بررسي خطرات زلزله در مناطق شهري ايجاد كرديم. كارشناسان آكادميك آمريكايي و اين منطقه به همراه كارشناسان بخش خصوصي، راه كارهاي عملي براي كاستن از تأثيرات مخرب زلزله‌ها در آينده را به بحث گذاردند.

همانطور كه در مورد هائيتي ديديم، مردم آمريكا خواهان كمك به مردمي هستند كه گرفتار بلاياي طبيعي، همچون زلزله، مي‌شوند؛ از اين روي تسهيل تبادل كارشناس با ايران به منظور كاستن از آثار بلاياي طبيعي، احترام نهادن به اين ارزش‌ها است.

همچنين تمهيداتي را ترتيب ديده‌ايم تا از جشنواره‌هاي سينمايي حمايت صورت گيرد و از اين طريق صداي هنرمندان ايراني نيز به گوش همگان برسد؛ اما اين تنها چند مثال اندك از برنامه‌هاي بسياري است كه در حوزه مبادلات صورت مي‌گيرد.

لزوم به كار گيري هر چه بیشتر رسانه‌هاي نوين براي هدف قرار دادن جوانان ايراني
همچنين اهميت رسانه‌هاي نوين بر ما مسلم شده است، به خصوص با توجه به جمعيت بسيار نسل جوان ايران. بنابراين، با استفاده از سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي فارسي زبان، تلاش مي‌كنيم به صورت مستقيم با مردم ايران ارتباط برقرار كنيم. پروفايل رسمي فارسي زبان وزارت دفاع در سايت توييتر، كه اوايل امسال كار خود را آغاز كرد، تا كنون بيش از 5000 نفر عضو جذب كرده است. صفحه فارسي زبان فيس‌بوك و نيز كانال يوتيوب ما، هر دو به پايگاهي فعال براي برقراري ارتباط با جوانان ايراني تبديل شده‌اند.

استفاده هر چه بيشتر از سخنگويان آمريكايي فارسي زبان
با به كار گرفتن فارسي زبانان اصيل در گفتگوها و پورتال‌هاي اينترنتي، تلاش مي‌كنيم سياست‌هاي آمريكا را به مخاطبين ايراني منتقل كرده و در اين باره شفاف سازي كنيم. دو نفر از اين افراد به تازگي به مجمع امور خاورنزديك منتقل شده‌اند تا در ارتباط مستقيم با سياست گذاران قرار گيرند.

پيش از اين نيز ثمرات اين همكاري را ديديم، از جمله توليد فيلم پيام سال نوي رئيس جمهور براي ايرانيان با زير نويس فارسي كه در اواخر ماه مارس پخش شد. اين پيام روي بسياري از سايت‌هاي پر طرفدار فارسي زبان بار گذاري شد.

نزديكي اين دسته از فارسي زبانان به سياست گذاران همچنين به ما كمك مي‌كند سياست‌هاي خود را به سرعت به زبان فارسي منتقل كرده و همچنين در كمترين زمان ممكن با كج فهمي‌ها و اطلاعات نادرستي كه در مورد آن سياست‌ها به وجود مي‌آيد، مقابله كنيم. براي مثال، در هنگامه قيام‌هاي خاورميانه، اين گروه حمايت آمريكا را از حقوق جهاني اعلام كردند و تأكيد كردند كه آمريكا از حق مردم براي برگزاري تظاهرات‌هاي بدون خشونت حمايت مي‌كند و از دولت‌ها مي‌خواهد كه اصلاحات لازم را صورت بخشند.

تلاش براي ارتباط با رسانه‌هاي اجتماعي فارسي زبان
در فضاي اينترنت، كميته برنامه‌هاي اطلاعاتي بين‌المللي به تازگي تلاش‌هايي را براي ارتباط هر چه مؤثرتر با ايرانيان آغاز كرده است تا در مورد سياست‌هاي آمريكا، جامعه و ارزش‌هاي ما در فضاي بسيار شلوغ ارتباطي امروز هر چه بيشتر شفاف سازي كند. اين رويكرد جديد كميته برنامه‌هاي اطلاعاتي بين‌المللي كه همچنان در حال گسترش و پيشرفت است، منجر به تعامل هر چه بيشتر با بلاگر‌ها و سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي ايراني خواهد شد؛ فضايي كه در ميان جوانان ايران، بسيار مورد توجه است.

حمايت وزير امور خارجه از گسترش دسترسي به اينترنت و تكنولوژي‌هاي مربوطه
شخص وزير امور خارجه يكي از حاميان جدي آزادي اينترنتي و دسترسي آزاد به جريان جهاني اطلاعات، است. به همين دليل است كه آموزش و ابزار لازم براي فعالان جامعه مدني در سراسر منطقه فراهم آمده است تا بيش از پيش آزادي بيان و جريان آزاد اطلاعات در اينترنت و ديگر تكنولوژي‌هاي ارتباطاتي، گسترش يابد.

پروژه‌هاي فعلي بر اقدامات ضد سانسور، ارتباطات مجازي، تكنولوژي‌هاي ارتباطاتي فرد با فرد، متمركز شده‌اند. وزارت امور خارجه به دنبال ابزار‌هايي است تا با خرابكاري‌هاي سايبري ايران مقابله كند.

جناب آقاي رئيس، به منظور دست يافتن به مردم ايران و تشريح سياست‌هايمان، از هر ابزاري كه بتوانيم استفاده خواهيم كرد. بسيار ممنونم كه اين فرصت را در اختيار بنده گذاشتيد.

دو هزار عربستانی با تابعیت ساختگی بحرینی، مامور سرکوب مردم+تصویر

2 هزار عربستانی با تابعیت ساختگی بحرینی، مامور سرکوب مردم
یک فعال سیاسی بحرینی فاش کرد که رژیم آل خلیفه اخیرا به 2 هزار سعودی در رده های نظامی و امنیتی با هدف سرکوب مردم تابعیت بحرینی داده است.
یک فعال سیاسی بحرینی با اشاره به ادامه سیاست اعطای تابعیت برای تغییر بافت جمعیت بحرین فاش کرد که رژیم آل خلیفه اخیرا به 2 هزار سعودی در رده های نظامی و امنیتی با هدف سرکوب مردم تابعیت بحرینی داده است.
http://up.iranblog.com/images/g5edv8xcxlih0hv2z88.jpg
 "موسی الستراوی" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد که نیروهای اشغالگر عربستان سعودی نه تنها در قتل عام مردم بحرین مشارکت دارند، بلکه ادامه تخریب مساجد بحرین همچنان در دستور کار آنان قرار دارد.

وی گفت: «اینگونه اقدامات وحشیانه در بحرین فقط با موافقت و همدستی (موساد) سازمان تروریستی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و همکاری نیروهای اشغالگر سعودی صورت گرفته است.»

الستراوی به فعالیت مخالفان رژیم بحرین در خارج از این کشور برای رسوا کردن رژیم آل خلیفه و فاش کردن اقدامات وحشیانه آن علیه مردم بی دفاع بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: «در پی این فعالیت ها پارلمان اروپا به ناچار سکوت خود را شکست و گزارش تندی درباره نقض حقوق بشر در بحرین و لزوم تجدید نظر کشورهای اروپایی در روابط خود با رژیم حاکم این کشور ارائه کرد.»

جروزالم پست: در فقدان مصر عربستان بايد خاكريز مقابله با اسلامگرايان شود

جروزالم پست:
در فقدان مصر عربستان بايد خاكريز مقابله با اسلامگرايان شود
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نوشت: مداخله عربستان در بحرين حداقل فعلاً تضميني براي بقاي خاندان آل خليفه است، اما اين مداخله كه به واسطه صف غرب صورت مي‌گيرد، عربستان را جايگزين مصر مي‌كند.
با خروج مصر از صحنه، مسئوليت متوجه عربستان شده تا نقش خاكريز را در مقابل ايران و گرايش هاي اسلامگرايانه در خاورميانه ايفا كند.
http://up.iranblog.com/images/1imu27l2gkxp110r1nl.jpeg
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست با درج تحليل فوق نوشت: خاورميانه پيش از انقلاب هاي اخير صحنه كشمكش و چالش ميان دو اراده بود. يكي اراده رهبري آمريكا و ديگر ائتلاف اسلامي به رهبري ايران كه مقابل اراده آمريكا عمل كرده است. اين چالش همواره در جريان بوده است.

جروزالم پست اضافه مي‌كند: ائتلاف به رهبري ايران چالش خود را از طريق يك استراتژي بسيار پيچيده و سازمان يافته و با خلق سازمانهاي نيابتي و امتزاج فعاليتهاي سياسي و شبه نظامي براندازنده به پيش مي‌برد.

ماه‌ها پس از تكوين نطفه شورش‌ها در تونس، خاورميانه هنوز در سلطه فرآيندهاي محوري است. اثرات استراتژيك و ديپلماتيك اين قيامها مي تواند به نحوي منطقي مورد ارزيابي قرار گيرد. قيام‌هاي اخير به سرنگون شدن دو حكومت در صف غرب منجر شده است؛ زين العابدين بن علي در تونس و حسني مبارك در مصر.

اين گزارش با بيان اينكه "به نظر مي رسد مصر پس از انقلاب تمايلي به ايفاي نقش سابق خود به عنوان خاكريز اصلي در برابر ايران و ديگر گرايش هاي اسلامگرايانه در منطقه ندارد" يادآور شده است: رژيم هاي ضد غربي در ايران، غزه و لبنان همچنان با اقتدار تمام، قدرت را در دست دارند. مداخله عربستان در بحرين حداقل فعلاً تضميني براي بقاي خاندان آل خليفه است، اما اين مداخله كه به واسطه صف غرب صورت مي‌گيرد، عربستان را جايگزين مصر مي‌كند.

جروزالم پست ايران را داراي اراده قوي و متخصص نقش آفريني در چالش هاي طولاني مدت معرفي كرد و تاكيد كرد كه ايران مي تواند از سركوب مردم بحرين از سوی عربستان به عنوان نماد ستمگري دولت سعودي و مظلوميت شيعيان استفاده كند.

در همين حال روزنامه سياتل تايمز چاپ آمريكا با اشاره به مداخله نظامي و نسل كشي عربستان و ديگر رژيم هاي منطقه در بحرين نوشت: تقريباً تمام تصميمات كليدي حكام كشورهاي عربي متأثر از نگراني هاي درازمدت درباره گسترش نفوذ ايران است.

اين روزنامه اضافه كرد: آنچه بر نگراني هاي رژيم هايي نظير عربستان مي افزايد، اين است كه آنها نمي‌توانند روي حمايت كامل واشنگتن از حكومت‌هاي منطقه در برابر اعتراضات آزادي خواهانه حساب كنند و بايد خود وارد عمل شوند.

Monday, April 11, 2011

بازداشت زن محجبه در فرانسه+تصویر



http://up.iranblog.com/images/b0lqvl4mfbvanzjkolq0.jpg

رسوايی جديد برای دولت آمريكا؛ هكر آمريكايی: برای تخلفات از "سيا" دستور می‌گرفتم+عکس

اعتراف يك هكر آمريكايي به فشار دولت اين كشور براي انجام فعاليت‎هاي غيرقانوني در فضاي مجازي بازتاب گسترده‏اي در رسانه‏هاي اين كشور داشته است.
http://up.iranblog.com/images/27raduuj7gjtrmarxke.jpg
"آلبرت گونزالس" سال گذشته به علت هك كردن شبكه‌هاي رايانه‌اي دهها شركت و فروشگاه زنجيره‌اي و خرده فروشي در سال 2008 به 20 سال زندان محكوم شد. حال وي در اعترافي جنجالي مدعي شده كه دولت آمريكا به وي خط مي‌داده و براي انجام اين فعاليت هاي غيرقانوني به وي فشار آورده است.

گونزالس كه اتهاماتش در دادگاهي در ماساچوست آمريكا در حال بررسي است ماه گذشته خواستار رفع همه اتهامات خود و آزادي شده بود و وقتي با اين درخواستش مخالف شد ادعاهاي جنجالي خود را مطرح نمود.

وي در دادخواست 25 صفحه‌اي خود به شدت از وكلاي مدافعش انتقاد كرده كه چرا به درستي وي را از حقوقش آگاه نكرده اند و روش‌هاي موثر دفاع را به وي اطلاع نداده اند. اين وكلا حتي به گونزالس نگفته اند كه وي حق فرجام خواهي در مورد حكمش را دارد.

گونزالس در سال 2008 همراه با 10 نفر ديگر در ميامي آمريكا به جرم سرقت و كلاهبرداري آنلاين از تعدادی فروشگاه‌ و موسسات دستگير شد. وي بعدا به نفوذ به سيستم هاي پرداخت آنلاين فروشگاه هاي زنجيره اي Heartland Payment Systems ، Hannaford و 7-Eleven نيز متهم شد. اين گروه موفق به سرقت اطلاعات 130 ميليون كارت اعتباري در عرض دو سال شده اند.

گونزالس در دادخواست خود مدعي شده كه همه اين تخلفات را با اطلاع و دستور سرويس مخفي ايالات متحده انجام داده است. وي مدعي شده كه به عنوان مامور مخفي دولت آمريكا از سال 2003 مشغول به كار بوده است. وي پس از دستگيري به جرم سرقت از چند خودپرداز بانكي در سال 2003 به عنوان مامور مخفي دولت آمريكا استخدام شده است.

 گونزالس افزوده كه تا سال 2008 به دولت آمريكا كمك كرده تا به درون باندهاي هكري و خلافكار مختلف نفوذ كند و به دستگيري تعداد زيادي از اين افراد كمك كرده است.

گونزالس در دادخواستش جزئيات فراواني را در مورد تعاملاتش با دو نفر از اعضاي سرويس مخفي جاسوسي آمريكا برملا كرده و همين مسئله باعث شده كه ادعاهاي او در محافل خبري و رسانه‌اي جدي گرفته شود. وي مدعي شده تحت هدايت اين دو نفر به نقاط مختلف آمريكا سفر كرده تا وظايف مختلفي را انجام دهد.

در بخشي از دادخواست او آمده: «ماموران مرا مجبور به نفوذ به چت روم هاي مختلف مي كردند تا با افراد مورد نظرشان ارتباط برقرار كنم و در نهايت آنها را دستگير مي كردند.»

وي مي افزايد: «يك بار براي يك هفته به كاليفرنيا برده شدم تا به دستگيري چند هكر و كلاهبردار آنلاين كمك كنم. در زمان دستگيري هم در حال جمع آوري اطلاعات در مورد جانيان آنلاين بودم و تصور مي كردم دارم كارم را انجام مي دهم.»

وي مي گويد براي انجام فعاليت هاي ياد شده هر ماه 1200 دلار از دولت پول دريافت مي كرده است. وي در انتها وكلاي مدافع خود را با همدستي به دولت براي محكوم شدن در دادگاه متهم كرده است. دولت آمريكا هنوز به اين ادعاها واكنشي نشان نداده است.

Saturday, April 9, 2011

پرداخت پول به یک دانشگاه انگلیسی برای ارتباط با ایرانیان+تصویر

از سوی آمریکا صورت گرفت؛
پرداخت پول به یک دانشگاه انگلیسی برای ارتباط با ایرانیان
شبکه رادیویی 4 بی‌بی‌سی اعلام کرد که طبق سند منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس، وزارت خارجه آمریکا مبالغ قابل توجه ای از جمله در یک مورد 320 هزار دلار در اختیار دانشگاه دورهام انگلیس قرار داده است.
دانشگاه دورهام برای برگزاری نشست هایی به منظور ارتباط دولت آمریکا با ایرانیان مبالغ قابل توجه ای از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده است.
 http://up.iranblog.com/images/ivnxksa7vvysb7l23zu.jpg
شبکه رادیویی 4 بی‌بی‌سی اعلام کرد که طبق سند منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس، وزارت خارجه آمریکا مبالغ قابل توجه ای از جمله در یک مورد 320 هزار دلار در اختیار دانشگاه دورهام انگلیس قرار داده است.

بر اساس این سند، سفارت آمریکا در لندن از توانایی دانشگاه دورهام در ایجاد سرپوش سیاسی برای رابطین داخل ایران ابراز شگفتی کرده و یکی از اعضای دپارتمان ایران‌شناسی این دانشگاه را به عنوان "رابط اصلی سفارت آمریکا در لندن" معرفی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این خصوص به بی‌بی‌سی گفته است که آنها این پول را به دانشگاه دورهام داده‌اند تا از آن برای برگزاری آنچه که آنها "نشستی برای تبادل آزاد عقاید با مردم ایران" نامیده‌اند، استفاده کنند.

"جک باترزبی"، سردبیر وبگاه خبری دانشگاه دورهام می‌گوید: «این خبر، خبر بزرگی برای ما بود. وب‌گاه ما معمولاً روزی چند صد بازدید کننده بیشتر ندارد، اما این خبر باعث شد که تعداد بازدیدکنندگان به 250 هزار نفر برسد.»

شبکه رادیویی بی‌بی‌سی در ادامه اظهار می‌کند که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در طی پنج سال گذشته مبلغی بیش از 80 میلیون دلار به دانشگاه‌های انگلیس اهدا کرده‌اند.

جاسوسي گوگل در تویيتر لو رفت+عکس

گوگل قبل از اين دو نفر از فرصت جديد شغلي كه در توييتر براي آنها در نظر گرفته شده مطلع شده است!
گوگل با پرداخت مبالغي بين 50 تا 100 ميليون دلار به دو نفر از كاركنانش مانع از پذيرفتن پست هاي مديريتي از سوی آنها در توييتر شده است.
http://up.iranblog.com/images/lfsqe6319u7xaofk8buf.jpg
به نقل از تك كرانچ، ساندار پيچ و نيل موهان اين مبالغ را در قالب سهام شركت گوگل دريافت كرده اند. همچنين گوگل براي اينكه آنها بابت از دست دادن پست هاي مديريتي پيشنهاد شده در توييتر حسرت نخورند به هر يك سمت هاي عالي اجرايي پيشنهاد كرده كه از سوی اين دو نفر رد شده، اما آنها در نهايت با دريافت 50 و 100 ميليون دلار قبول كرده اند كه در گوگل باقي بمانند.

نكته مهمي كه در اينجا مطرح شده آن است كه گوگل قبل از اين دو نفر از فرصت جديد شغلي كه در توييتر براي آنها در نظر گرفته شده مطلع شده و شكي وجود ندارد كه گوگل با جاسوسي توانسته به اسناد محرمانه كاري و مالي در اين شركت دسترسي پيدا كند.

البته سايت تك كرانچ منابع خبري خود را در اين زمينه افشا نكرده و گوگل و توييتر هم در اين زمينه سكوت خبري اختيار كرده اند، اما به هر حال آنچه كه نگران كننده است توسل گوگل به روش هاي غيراخلاقي و غيرقانوني براي كنترل كاركنان خود و جلوگيري از انتقال آنها به ديگر شركت ها و مؤسسات است.

Thursday, April 7, 2011

نظامیان آمریکایی در حال نماز+تصویر

http://up.iranblog.com/images/5s25bnmegbe63m2mo4.jpg

روزنامه صهیونیستی هاآرتص: آموزش کشتن مسلمانان عرب در دبیرستانهای رژیم صهیونیستی+تصویر

هدف از این آموزش، ایجاد نفرت از عربها است به خصوص که بخشی از شهروندان رژیم صهیونیستی، فلسطینی تبار هستند و چفیه بر سر می گذارند.
http://up.iranblog.com/images/emaldbsrbbcmmitf6cag.jpg
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: دانش آموزان سال آخر یک دبیرستان رژیم صهیونیستی در "هرتزلیا" در چارچوب آمادگی برای خدمت نظامی در ارتش این رژیم، تیراندازی به سوی آدمک هایی با چفیه عربی را در پادگانی در جنوب فلسطین اشغالی آموزش دیدند.
به نقل از جام نیوز گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص حاکی است هدف از این آموزش، ایجاد نفرت از عربها است به خصوص که بخشی از شهروندان رژیم صهیونیستی، فلسطینی تبار هستند و چفیه بر سر می گذارند، در نتیجه به عنوان اهدافی مشروع برای تیراندازی در نظر گرفته می شوند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود: این دبیرستان یک مؤسسه تربیتی غیر نظامی است و آموزش نحوه کشتن عربها و شلیک موشک، جزء وظایف آن نیست.

هاآرتص اضافه کرد: یک مؤسسه تربیتی نباید به دانش آموزان آموزش دهد که تیراندازی به سوی افرادی که چفیه بر سر می گذارند امری عادی است.

شایان ذکر است صدها دانش آموز دبیرستانی رژیم صهیونیستی، در دو سال آخر دبیرستان در برنامه آمادگی برای خدمت در ارتش شرکت می کنند که "گدعون ساعار"، وزیر علوم این رژیم مستقیما از آن حمایت می کند.

Wednesday, April 6, 2011

‎مثله‌كردن و پرتاب نارنجك به سوي افغان‌ها؛ تفريح سربازان آمريكايي!+تصاویر

http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/kill-team-offering-sweets-to-children.jpe
مجله رولينگ استون مي‌افزايد كه اين عكس‌ها نمايانگر فرهنگي بارز در ميان نيروهاي نظامي آمريكايي است كه در اين فرهنگ كشتار غير نظاميان بي‌گناه بهانه‌اي براي جشن گرفتن است.
 http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/gul-mudin-killed-by-us-kill-team.jpe
مجله "رولينگ استون" به كشتار تفريحي غيرنظاميان بي‌سلاح و بي‌گناه در افغانستان پرداخته كه اعضاي گروه آمريكايي بدون هيچ دليل موجهي آنان را هدف پرتاب نارنجك دستي و شليك بي‌وقفه مسلسل دستي قرار مي‌دهند.
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/kill-team-trophy-photo.jpe
مجله "رولينگ استون" در مقاله‌اي تحت عنوان "تيم كشتار" به تشريح كشتار عمدي غير نظاميان عادي و مثله كردن اجساد افراد افغاني از سوی يك واحد نظامي (جوخه) ‌آمريكايي، جمعي تيپ پنجم استرايكت مستقر در منطقه قندهار افغانستان اختصاص داد.
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/dead-farmers-tied-together.jpe
در اين مقاله به تفصيل به كشتار تفريحي غير نظاميان بي‌سلاح و بي‌گناه مانند نوجوان 15 ساله‌اي به نام "گلمدين" پرداخته شده است كه از سوی اعضاي گروه آمريكايي متوقف شده و بدون هيچ دليل موجهي هدف پرتاب نارنجك دستي و شليك بي‌وقفه مسلسل دستي آنان قرار مي‌گيرد.
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/baby-injured-by-nato.jpe
اين افراد بعدا در پاسخ به علت حمله به اين پسربچه، وي را به دروغ از افراد عضو طالبان معرفي مي كنند كه قصد حمله به آنها را داشته است.
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/kunar_feb-20-2011_us_crime.jpe
به گزارش رولينگ استون، حداقل چهار غير نظامي قرباني شليك رگبار اين افراد شده‌اند. اين افراد همچنين اجساد متعددي را نيز به طرزي فجيع صرفا براي تفريح و شادماني مثله كرده‌اند. بر اساس گزارش مجله مذبور اين افراد در بازجويي‌هاي انجام شده به جنايات خود اعتراف كرده‌اند.
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/khogyani_nato_crime_feb-23-2011.jpe
تارنماي مجله رولينگ استون همچنين مجموعه‌اي حاوي عكس‌هاي گرفته شده از سوی اعضاي جوخه مذبور، طي پنج ماه نخست سال گذشته ميلادي را در تارنماي خود منتشر كرده است. اين عكس‌ها بيش از 150 عدد است. رولينگ استون در صفحه‌اي كه به اين موضوع اختصاص داده به صراحت اعلام مي‌كند كه پنتاگون طي اتخاذ اقداماتي فوق‌العاده در صدد معدوم كردن اين عكس‌ها برآمد و كوشش گسترده‌اي را براي يافتن هر فايل در اين زمينه و جلوگيري از دست به دست شدن اين تصاوير قبل از بروز افتضاحي همانند قضيه ابوقريب اعمال كرد.
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/bala_baluk_girl-us-nato-bombing.jpe
مجله رولينگ استون مي‌افزايد كه اين عكس‌ها نمايانگر فرهنگي بارز در ميان نيروهاي نظامي آمريكايي است كه در اين فرهنگ كشتار غير نظاميان بي‌گناه بهانه‌اي براي جشن گرفتن است.
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/----/afghanistan/rage-against%20people-killed-by-butcher-obama.jpe
‌وزارت دفاع آمريكا ظاهرا پس از نااميد شدن در مورد جلوگيري از افشاي موضوع اين جنايات و به دنبال انتشار مقاله مجله رولينگ استون طي بيانيه‌اي كوتاه با تصريح بر مغايرت قطعي با تصاوير منتشر شده از سوی مجله رولينگ استون با معيارها و ارزش‌هاي ارتش آ‌مريكا رسما پوزش خواسته است. اين وزارت‌خانه اعلام كرده است كه در حال حاضر دادگاه نظامي افراد خاطي در جريان است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.




http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/___/afghanistan/carry-wounded-protester.jpe

http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/---/obama-illuminati-war-games/victims-us-obama-war-afghanistan.jpe

http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/--/illuminati-control/dead_boys-killed-by-nato.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/--/illuminati-control/afghanistan_children_victims_of_us_nato.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/--/illuminati-control/afghanistan-life-worth.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/--/illuminati-strategy-afghanistan/man-touches-forehead-us-nato-killed.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/-/global_elite_strategy/killing-of-afghanistan-people.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/-/global_elite_strategy/killing-in-afghanistan-by-us.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/-/global_elite_strategy/victim-us-arial-bombing-afghaistan.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/___/afghanistan/child_injured_by_us.jpe
http://www.thewe.cc/thewe_/images_5/__/us_global_attack_strategy____/child_killed_by_us.jpe
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/severed_legs_passed_among_bravo_company.jpe
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/kill-team-photo-images.jpe
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/kill-team-farmers-killed.jpe
http://thewe4.info/thewe1biz/lwsj/dead-farmers-tied-together.jpe

Tuesday, April 5, 2011

نرم افزار فیلترینگ، هدیه آمریکا به دیکتاتور بحرین(دم خروس یا قسم حضرت عباس)+عکس

با وجود ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، این کشور برای ناکامی انقلابیون بحرین، به دیکتاتور این کشور نرم افزار فیلترینگ هدیه داد.
با وجود ادعای کشورهای غربی در خصوص حمایت از حقوق بشر و دموکراسی، مردم جهان شاهد حمایت آمریکا و دولت های غربی در حوزه های دیپلماتیک و نظامی از دیکتاتورهای منطقه هستند.

 از آنجا که نخستین بارقه های انقلاب و سازماندهی تجمعات در رسانه های اجتماعی رقم خورده است، آمریکا اکنون برای ناکامی مردم انقلابی، نرم افزاری برای سانسور محتوایی اینترنت و دامن زدن به خفقان موجود در بحرین و دیگر کشورهای عربی اقدام نموده است.


http://up.iranblog.com/images/23xmdancnrxfh0g639ok.jpg
در این خصوص شبکه راشاتودی چنین گزارش می دهد: در حالی که دولت آمریکا ظاهرا از دموکراسی در خاورمیانه دفاع می کند، چندین شرکت آمریکایی نرم افزارهای فیلترینگ اینترنت را در اختیار دولت های بحرین، یمن، قطر و دیگر کشورهای منطقه قرار می دهند.

به گزارش وال استریت ژورنال شرکت نرم افزار رایانه ای "مک آفی" آمریکا که در ماه گذشته به وسیله کمپانی اینتل خریداری شده‌، یک نرم افزار فیلترینگ محتوای سایت برای استفاده از سوی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در بحرین‌، عربستان سعودی و کویت ارائه کرده است.

 شرکت "بلو کوت" سیستم فن آوری و سخت افزار مورد نیاز برای ارتباط با نرم افزار فیلترینگ مک آفی و مسدود کردن سایت ها را به امارات متحده عربی و قطر فروخته است.

Monday, April 4, 2011

بمب جنسی سلاح جدید ارتش آمریکا+عکس

بمب جنسی نیز یكی دیگر از سلاح های ممنوعه ای است كه گزارش ها و اطلاعاتی درباره تحقیقات پنتاگون در زمینه ساخت آن به بیرون درز كرده است.
http://up.iranblog.com/images/h8l7z1sh4pecso0v49bq.jpg
بر اساس این گزارش ها پیشنهاد ساخت این بمب از سوی پژوهشکده اوهایوی نیروی هوایی آمریكا ارایه شده است. گفته می شود این بمب حاوی مواد شیمیایی تحریک‌کننده نیروی جنسی سربازان دشمن می‌باشد.

در صورت استفاده از این بمب نظم آرایشی نیروهای دشمن از هم گسیخته شده و سربازان دشمن به دلیل تحریك جنسی فوق العاده با همرزمان شان مشغول رابطه جنسی می شوند!

در سال ۲۰۰۵ میلادی، شبکه بی‌بی‌سی بریتانیا برای نخستین بار گزارشی از تحقیقات راجع به ساخت این بمب ارایه داد ، اما همان گونه كه در دیگر سلاح های ممنوعه و مخفی نیز وجود دارد ، ساخت این بمب نیز تا كنون از سوی هیچ مرجع رسمی تایید نشده است.

دخالت انگليسي در شكنجه معترضان بحريني افشا شد+عکس

 ائتلاف بين‌المللي پيگرد جنايتكاران جنگي تاكيد كرد كه رژيم حاكم منامه افراد انگليسي را براي شكنجه شهروندان بحريني به خدمت گرفته است.
http://up.iranblog.com/images/uslfirz5pzp1u822jekd.jpg
  "لؤي ديب " مدير اجرايي ائتلاف بين‌المللي پيگرد جنايتكاران جنگي، در گفت‌وگو با شبكه العالم با اشاره به تلاش مقامات بحرين براي پنهان كردن جنايتهاي خود عليه شهروندان بحريني، گفت: افرادی از كشورهاي اروپايي از جمله انگليس در سازمان امنيتي بحرين حضور دارند كه مردم اين كشور را شكنجه مي كنند.

وي تاكيد كرد: سازمانهاي بسياري اكنون در تلاش براي يافتن اسناد و مداركي به منظور اثبات جنايتهاي رژيم بحرين عليه تظاهرات كنندگان هستند تا آنها را به دادگاه جنايي بين المللي ارائه دهند.

ديب افزود: برخي در بحرين از تشكيل جلسه اي ويژه با حضور نمايندگان سازمان‌هاي بين المللي در اين كشور جلوگيري مي كنند و همه سازمانهاي حقوق بشر در سطح جهان از حوادث بحرين خشمگين هستند.

مدير اجرايي ائتلاف بين‌المللي پيگرد جنايتكاران جنگي پيش بيني كرد كه هفته آينده شاهد مقابله سازمان‌هاي حقوق بشر با فشارهاي برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس براي جلوگيري از بررسي پرونده بحرين در سازمانهاي بين المللي باشد.

ديب افزود: قانون اساسي اكثر كشورهاي جهان بر ممنوعيت يورش به منازل شهروندان تاكيد مي كند اما مقامات بحرين اين مساله را مراعات نمي كنند.

وي تصريح كرد: مسئولان بحريني درپي استقبال از نيروهاي اشغالگر خارجي در اين كشور، ديگر مشروعيتي براي خود باقي نگذاشتند.

ديب تاكيد كرد: اگر رژيم بحرين گمان مي كند كه توانسته است اراده مردم را سركوب كند، سخت در اشتباه است.

وي گفت: بسياري از مردم اهل سنت بحرين نيز در آرزوي شكستن ديوار ترس در كشورشان هستند تا بتوانند خواسته هاي خود را مطرح كنند.

مدير اجرايي ائتلاف بين المللي تعقيب جنايتكاران جنگي اظهار داشت: مقامات بحرين مطابق فرامين و دستورات نيروهاي اشغالگر خارجي عمل مي كنند و بحرين درحال حاضر كشوري اشغالي است و طبق توافقنامه هاي بين المللي، اين نيروهاي اشغالگر هستند كه بايد مسئوليت حوادث بحرين را به عهده بگيرند.

از بحرين خبر مي‌‌رسد كه "حمد بن عيسي آل خليفه "پادشاه بحرين در ديدار با "ليام فاكس " وزير دفاع انگليس و هيئت همراه او، بر گسترش روابط دوجانبه در همه زمينه‌ها، بويژه همكاري‌هاي نظامي و دفاعي تاكيد كرد.

پادشاه بحرين در اين ديدار با تاكيد بر روابط دوستانه دو كشور، از موضع انگليس در رابطه با اقدامات بحرين در قبال بحران اين كشور تمجيد كرد.

حزب‌الله: در 5 دقیقه منطقه را زیرو رو می‌کنیم+عکس

: «امروز بسیاری از فلسطینیان شیعه می‌شوند و وقتی از آنها می‌پرسم چرا شیعه شدید، می‌گویند به قرآن مراجعه کردیم، دیدیم که می‌گوید "ان حزب‌الله هم الغالبون".»
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: «گلوی اسرائیل در دستان ماست و هر قدر بخواهیم آن را فشار می‌دهیم، اگر بخواهیم می‌توانیم در پنج دقیقه منطقه را زیر و رو کنیم.»

حجت‌الاسلام سید هاشم صفی‌الدین در جمع اساتید حوزه علمیه قم در لبنان با بیان اینکه در تاریخ تشیع گاهی قاصر و گاهی مقصر بوده‌ایم، گفت: «سال‌ها به خاطر ظلم حاکمان، علوم آل‌ محمد ‌(ص) و گنج‌های معارف اهل ‌بیت‌ (ع) از مردم دور بود و کاری که امام خمینی ‌‌(ره) کرد، آوردن این گنج‌ها به میان مردم بود.»

این عضو ارشد حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هر نبردی که در آینده رخ دهد، قطعا اسلام پیروز آن خواهد بود، گفت: «ما از دشمن نمی‌ترسیم بلکه از خودمان می‌ترسیم که برای اسلام کم بگذاریم و جوان‌هایمان منحرف شوند.»

وی افزود: «امروز صدای شیعه در جهان شنیده می‌شود و حرف شیعه جایگاه دارد و این حقیقت به خاطر جهاد علما‌ست و به برکت این مجاهدت‌ها امروز مردم از ما معرفت می‌خواهند و می‌گویند تشنه معارفیم.»

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: «اکنون دشمن از جنگ فیزیکی مایوس شده و سعی می‌کند به وسیله جنگ نرم با حزب‌الله مقاومت کند.»

وی اظهار داشت: «مشکل جامعه دور بودن مردم از اهل‌ بیت ‌(ع) است و در حدیث شریف آمده است "اگر مردم زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) را بدانند از آن تبعیت می‌کنند".»

صفی‌الدین تصریح کرد: «امروز بسیاری از فلسطینیان شیعه می‌شوند و وقتی از آنها می‌پرسم چرا شیعه شدید، می‌گویند به قرآن مراجعه کردیم، دیدیم که می‌گوید "ان حزب‌الله هم الغالبون".»

صفی‌الدین تصریح کرد: «البته این استدلال برای شیعه شدن کافی نیست ولی برای آنها کافی بوده است.»

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به نقش عالمان دینی در اتفاقات جهان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اگر علما در صحنه نبودند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، گفت: «اگر امام‌ (ره) به صحنه نمی‌آمد و رهبر معظم انقلاب راه ایشان را ادامه نمی‌داد، این موفقیت‌های اخیر برای شیعه به دست نمی‌آمد.»

وی افزود: «امروز سید حسن نصر‌الله که خروجی حوزه قم و نجف است، حرف آخر را در جهان عرب می‌زند.»

صفی‌الدین اظهار داشت: «امروز گلوی اسرائیل در دستان ماست و هر قدر بخواهیم آن را فشار می‌دهیم، اگر بخواهیم می‌توانیم در پنج دقیقه منطقه را زیر و رو کنیم.»

وی ادامه داد: «البته قدرت ما در تجهیزات و موشک نیست، قدرت ما الهی است و از ایمان نشئت می‌گیرد، قدرت ما در این است که دشمن را تهدید می‌کنیم و ذره‌ای نمی‌ترسیم.»

این عضو ارشد حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «امروز تمام افتخار سید حسن نصرالله و سایر مسئولان روحانی حزب‌الله، به هویت طلبگی آنها‌ست و ما مانند رهبر انقلاب به طلبه بودن افتخار می‌کنیم.»

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: «علوم انسانی موجود تداعی کننده علوم انسانی غرب بوده و بر مبنای اومانیستی و دیگر مکاتب منحرف شکل گرفته است.»

وی با بیان اینکه عصر الحاد و بی‌دینی به پایان رسیده است، اظهار داشت: «مردم دوستدار دین هستند و ما در عصر دینداری و تدین زندگی می‌کنیم و حتی مسیحیان دوستدار دین هستند.»

صفی‌الدین افزود: «جهاد و نبرد پایان ‌یافته و اکنون وقت پاسخگویی به جوانان است، علما باید جوانان را دریابند.»