Tuesday, May 17, 2011

پذيرش استعفا 7 نماينده پارلمان بحرين+عکس


پارلمان بحرين با درخواست استعفا هفت تن از نمايندگان معترض به خشونت‌هاي دولتي عليه مردم اين کشور، موافقت کرده است.


به گزارش خبرگزاري رسمي بحرين، پارلمان اين کشور روز سه‌شنبه (27 ارديبهشت) اعلام کرد "استعفاي اعضا باقي مانده" حزب اصلي مخالف بحرين در پارلمان را "مي‌پذيرد."

اين در حالي است که پيشتر، 18 تن از اعضا حزب الوفاق، بزرگ‌ترين حزب مخالف دولت منامه، 27 فوريه به طور رسمي از عضويت در پارلمان اين کشور استعفا دادند که تنها با درخواست 11 از آنان موافقت شد.



انتخابات ميان دوره‌اي پارلمان بحرين براي انتخاب جايگزين نمايندگان مستعفي دوم مهر (24 سپتامبر) برگزار مي‌شود.

پيش‌تر دو تن از اعضاي حزب الوفاق به نام‌هاي مطار ابراهيم و جواد فيروز در اوايل ماه مي توسط نيروهاي امنيتي لباس شخصي بحرين ربوده شدند.

مخالفان دولت بحرين از 14 فوريه تا کنون با آمدن به خيابان‌ها خواستار انجام اصلاحات سياسي از جمله استقرار نظام پادشاهي مشروطه و پايان فساد و تبعيض گسترده دولتي در اين کشور هستند.

در پي سرکوب خشنونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آميز مخالفان دولت منامه به دست نيروهاي بحريني که از حمايت نيروهاي نظامي عربستان و امارات متحده عربي برخوردارند، مردم معترض بحرين بر پايان حاکميت 40 ساله خاندان آل خليفه در اين کشور نيز پافشاري مي‌کنند.

با اين حال، سرکوب‌خشونت‌آميز اعتراضات مردمي در بحرين تا کنون ده‌ها کشته بر جا گذاشته است و شماري از معترضان نيز در فهرست مفقودين قرار دارند.

در همين حال، صدها تن از مردم بحرين از جمله پزشکان، پرستاران، معلمان و صاحبان مشاغل ديگر به علت کمک و ابراز هم‌دردي با تظاهرکنندگان توسط نيروهاي دولتي بازداشت شده و حتي مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند.

No comments:

Post a Comment