Thursday, May 12, 2011

کنگره آمریکا به مخالفان ایران بورسیه می دهد+عکس


حزب دموکرات کالیفرنیا در مجمع سالانه خود با اکثریت آرا به حمایت از مخالفان ایران از طریق افزایش تسهیلات بورسیه به دانشجویان ایرانی، رای داد و حمایت خود را از مخالفان ایران، جنبش های حقوق بشر و دموکراسی خواهی در ایران ابراز کرد.
 این مصوبه حزب دموکرات کالیفرنیا در کنگره، خواستار عمیق‌تر کردن روابط بین مردم ایران و آمریکا ازطریق افزایش تسهیلات بورسیه به دانشجویان ایرانی در راستای اهداف دیپلماسی عمومی آمریکا، حمایت از افزایش دسترسی های اینترنتی مردم ایران، رسیدگی به موضوع "سیاست ویزای تک‌ورودی" (Single-Entry Visa policy) که از خروج دانشجویان ایرانی از آمریکا در زمان تحصیل جلوگیری می‌کند؛ شده است.


همچنین این مصوبه، کاهش محدودیت‌هایی که طبق آنها سازمان‌های غیردولتی آمریکایی اجازه ندارند برای مردم ایران کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم کنند، و تضمین دسترسی مردم ایران به ابزارهای ارتباط اینترنتی را مطالبه نموده است.
حزب دموکرات کالیفرنیا همچنین از انتصاب یک ناظر مستقل حقوق بشر بر ایران از سوی سازمان ملل حمایت نمود و در قطعنامه خود از رئیس جمهور آمریکا خواست تا با متحدان بین‌المللی خود همکاری کرده و علیه مقامات دولت ایران تحریم‌های هدفمند مالی و مسافرتی، وارد آورد.

 
مصوبه حمایت حزب دموکرات کالیفرنیا از مخالفان ایران
حزب دموکرات کالیفرنیا در مصوبه خود آورده است: دولت آمریکا چندین اقدام برای رسیدگی به مسئله حقوق بشر در ایران، کاهش تحریم‌ها بر نرم‌افزارهای ارتباطی اینترنتی غیرتجاری، اعمال تحریم‌های هدفمند حقوق بشر بر ضد مقامات ایرانی، و حمایت از "گزارشگر ویژه" برای ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل اتخاذ کرده است.
این مصوبه تاکید می کند: برخی از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا بر منزوی کردن و مجازات مردم ایران تاثیر دارند، ازجمله جلوگیری دسترسی مردم به ابزارهای ارتباط اینترنتی، جلوگیری از همکاری مستقیم سازمان‌های غیردولتی مستقر در آمریکا، و اعمال سختگیری‌های غیرضروری مانند سیاست ویزای دانشجویی تک‌ورودی برای ایرانیانی که خواهان ویزای آمریکا هستند.
در حالیکه شورای حقوق بشر سازمان ملل در شُرُف رسیدگی به پرونده حقوق بشر آمریکاست، حزب دموکرات کالیفرنیا در این مصوبه آورده است: حزب دموکرات کالیفرنیا نقض حقوق بشر از سوی دولت ایران را محکوم می‌کند، از انتصاب یک گزارشگر ویژه برای ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران حمایت می‌کند، و از رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد با شرکای بین‌المللی خود همکاری کرده و تحریم‌های چندجانبه مالی و مسافرتی بر مقامات دولتی ایران وارد کنند.
همچنین، حزب دموکرات کالیفرنیا همبستگی خود را با مخالفان ایران در مبارزه‌های طولانی آنها حفظ می‌کند و از اقداماتی برای برقراری روابط بین مردم ایران و آمریکا حمایت می‌کند که ازجمله این اقدامات، می‌توان اشاره کرد به کاهش محدودیت‌هایی که مانع دسترسی مردم ایران به ابزارهای ارتباطی اینترنتی می‌شود، و محدودیت‌هایی که از فراهم کردن کمک‌ به مخالفان ایران توسط سازمان‌های غیردولتی آمریکایی جلوگیری می‌کند، و همچنین افزایش تعداد و انواع ویزاهایی که برای دانشجویان ایرانی قابل استفاده است.

No comments:

Post a Comment