Sunday, May 8, 2011

آخرین نگاه رییس جمهور+عکس

چند سال بعد ، به شکلی نامعلوم ، تصویری منتشر گردید که رییس جمهور را تنها چند ثانیه پیش از شلیک موشک های روسی ، در کنار اتومبیلش نشان می داد.


روز 26دسامبر سال 1991، کشوری که پیش از این به نام «اتحاد جماهیر شوروی» خوانده می‌شد، به 16کشور تجزیه شد اما 120روز قبل از انهدام این امپراطوری، در اول سپتامبر 1991، یکی از ایالت‌های کوچک و کم‌جمعیت کشور مزبور، اولین پرچم استقلال‌طلبی را به اهتزار درآورد و خود را به نام تاریخی اقوامی که در آن مستقر بودند؛ «جمهوری چچن – اینگوش» نامید.
 ایالت موسوم به «چچن- اینگوش» که نود و هشت درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دادند ، به رهبری یک ژنرال مسلمان چچنی به نام «جوهر موسایوویچ دودایف» خواهان استقلالی شد که حدود 200 سال قبل از دست داده بود.
جوهر دودایف به سال 1944 در روستای یالخوری در چچن متولد شد. خانواده ی او از جمله جان بدربردگان تبعید قوم چچن به قزاقستان بود . در جریان این تبعید تاریخی که با هدف انهدام چچن ها ، توسط استالین انجام گرفت ، یکی از بزرگ ترین نسل کشی های تاریخ بشریت به وقوع پیوست.
جوهر دودایف ، پس از بازگشت چچن ها به چچنستان ، تحصیلات خود را ادامه داد و وارد دانشکده نیروی هوایی شوروی گردید. وی اولین مسلمانی بود که در ارتش شوروی به فرماندهی عالی رسید. وی در سال 1990 ، به دنبال تمرد از بمباران استقلال طلبان بالکان ، از خدمت معلق گردید. در این مرحله ، دودایف به چچن بازگشته و به تلاش برای تشکیل «جمهوری چچن» پرداخت. او با بسیج عمومی مردمش که در میان آنان محبوبیت فراوانی داشت ، توانست نهاد های وابسته به شوروی را نابود کرده و چندین ماه پیش از اضمحلال شوروی ، استقلال ملت خود را اعلام نماید.
 «جوهر دودایف» بر اساس انتخاباتی که مطابق با قانون اساسی جدید «جمهوری چچن – اینگوش» با آرای اکثریت ملت خویش به عنوان اولین رییس جمهور این ملت انتخاب شد.
حاکمان جدید مسکو ، تمامی یک دهه بعد را به جنگ با جمهوری کم جمعیت چچن پرداختند. در برابر دیدگان حیرت زده جهانیان ، جنگ میان پرجمعیت ترین ارتش جهان با کشوری که که تمام جمعیت آن به یک میلیون نفر نمی رسید ، به جای چند روز ، سالیان سال به درازا کشید. 
فرماندهی اولین مرحله از نبرد آزادی بخش چچن علیه متجاوزین روسی ، راسا بر عهده جوهر دودایف قرار داشت. وی سرانجام در 22 آوریل 1996  ، طی عملیات مشترک ارتش روسیه و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «موساد» و سازمان امنیت ملی امریکا، توسط شلیک مستقیم جنگنده های متجاوزین روس به شهادت رسید.
جریان شهادت جوهر دودایف به این ترتیب بود که ابتدا با ردیابی مکالمات او که بوسیله تلفن ماهواره ای اش انجام می داد، محل دقیق او را به کمک ماهواره ها مشخص شد. دستیابی به امواج تلفن ماهواره ای او ، با کمک عوامل موساد انجام گرفت و سازمان امنیت ملی امریکا یا NSA هم با در اختیار گذاشتن اطلاعات یکی از ماهواره های SIGINT خود به روس ها یاری رساند. سپس از تطبیق نمونه صدای دودایف با صدای ردیابی شده بوسیله هواپیماهای شناسایی روسی که در منطقه در حال چرخش بودند، باشلیک ۲ عدد موشک هدایت شونده با لیزر ، بنیانگذار جمهوری چچن  و اولین رییس جمهور قانونی این کشور به شهادت رسید.

سال ها بعد ، به شکلی نامعلوم ، تصویری از فیلم برداشته شده توسط جنگنده های روسی منتشر گردید که ژنرالِ شهید را تنها چند ثانیه پیش از شلیک موشک های روسی ، در کنار اتومبیلش نشان می داد.

همزمان با پانزدهمین سالگرد شهادت رهبر مسلمانان چچن ، این عکس برای نخستین بار ، توسط گروه جهاد و مقاومت مشرق در ایران منتشر می شود.

آخرین نگاه شهید جوهر دودایف ، اولین رییس جمهور قانونی چچن ،به جنگنده های روسی ، تنها چند ثانیه پیش از هدف قرار گرفتن


شهید جوهر دودایف ، بنیانگذار جمهوری چچن و رهبر مسلمانان استقلال طلب چچنی
 


No comments:

Post a Comment