Tuesday, May 17, 2011

استفاده نيروهاي امريكايي از كودكان افغان براي كشف مين‌ + عکس

نیروهای امریکایی کودکان و نوجوانان افغانی را برای کشف مین ها، خمپاره ها و دیگر ادوات جنگی پر خطر به کار می گیرند و در ازای این کار، به آنها دستمزدی ناچیز می پردازند.


 نیروهای امریکایی پس از گذشت يك دهه از اشغال افغانستان، نه تنها هنوز با حملات گاه و بی‌گاه مردم بی گناه را هدف قرار می دهند، بلکه در اقدامی جدید کودکان و نوجوانان افغانی را برای کشف مین ها، خمپاره ها و دیگر ادوات جنگی پر خطر به کار می گیرند و در ازای این کار، به آنها دستمزدی ناچیز می پردازند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوی منابع افغاني در سال 2010 میلادی، ٧٤٠ کودک بر اثر خشونت های مختلف در افغانستان جان خود را از دست داده اند.

در سال ٢٠١٠ میلادی به‌طور متوسط روزانه دو کودک جان خود را از دست داده اند که این یعنی 30 درصد تلفات سال گذشته در افغانستان مربوط به کودکان بوده است

در گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر، برخی از ولایات جنوبی و شرقي به ویژه قندهار و هلمند در جنوب، کنر در شرق و قندوز در شمال افغانستان خطرناک‌ترین مناطق برای کودکان خوانده شده اما در این گزارش آمده است که در دیگر ولایات نیز کودکان قربانی خشونت های مسلحانه شده اند.

سازمان‌های بین المللی همه ساله گزارش‌هایی را در مورد میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان منتشر می کنند و بعد از سال ٢٠٠٥ میلادی، همه این گزارش‌ها نشان می دهد که تلفات غیر نظامیان هر سال نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در عين حال، زنان و كودكان افغان، بيش از هر چيز در هياهوي جنگ قدرت در افغانستان و نبردي كه معلوم نيست تا چه وقت ادامه داشته باشد، قرباني مي شوند.

پیشاپیش از انتشار برخي تصاوير دلخراش زير از كاربران محترم عذرخواهي مي‌شود.













No comments:

Post a Comment