Sunday, May 1, 2011

ارتباط شورای دموکراسی آمریکا با جنبش سبز ایران+دانلود فایل سند

ارتباط شورای دموکراسی آمریکا با جنبش سبز ایران
شورای دموکراسی آمریکا مشکلات زیر ساختی و عدم یکپارچگی را از دلایل ناکامی براندازی نظام ایران می‌داند و پروژه "شبکه ارتباطی تاش" (TCN) را به عنوان یک طرح عملیاتی جامع برای مقابله با ایران معرفی می کند.
یکی از خبر گذاریها اخیرا به سند محرمانه ای دست یافته که از سوی "شورای دموکراسی" آمریکا برای حمایت از جنبش سبز در ایران  طراحی شده است.
http://up.iranblog.com/images/j1rom0kkhf5w1imji3.jpg
این سند که عنوان "محرمانه و غیرقابل انتشار" دارد‌، از سوی  این شورا (Democracy Council) تهیه و تنظیم شده است. این شورا در سند مذکور، مشکلات زیر ساختی و عدم یکپارچگی را از دلایل ناکامی براندازی نظام ایران می داند و پروژه "شبکه ارتباطی تاش" (TCN) را به عنوان یک طرح عملیاتی جامع برای مقابله با ایران معرفی می کند. مجری اصلی این طرح "شورای دموکراسی" بوده و رئیس پروژه نیز شخصی به نام اوین کربی است.

شورای دموکراسی در این گزارش، 4 مشکل عمده را که سبب ناکامی های جنبش سبز و مخالفان نظام، بوده بر می شمرد و سپس شبکه ارتباطی تاش را به عنوان راه حلی برای این مشکلات معرفی می‌کند. از نظر این شورا 3 مشکل اول مربوط به مشکلات زیرساختی و فناوری و فیلترینگ است و مشکل چهارمِ جنبش‌های جامعه مدنی ایران، "عدم وجود منابع مشترک و یکپارچگی" است که مشکلات مذکور با شبکه تاش مرتفع خواهند شد.

در این سند آمده است:
معترضانی که در داخل ایران با حکومت به مخالفت می‌پردازند، قادر نبوده اند به طور موثر به فناوری‌های جدیدتر برای شبکه سازی دسترسی داشته باشند و یا به وسیله فیلترینگ از شرکت در برنامه‌های گروه‌های مخالفِ خارجی منع شده اند.

از طرفی صدای آمریکا (VOA) و بی‌بی‌سی (BBC)، یا شبکه‌ها و وب‌سایت‌های مخالفِ خارج از لس‌آنجلس نتواسته‌اند به روز بودن خود را با زبان، گرایشات، طرز تفکر، فرهنگ و شرایط اجتماعی سیاسیِ ایرانِ امروز حفظ کنند که این امر به محدودیت توانایی‌شان در رسیدن به جمعیت جوان تر منجر شده است.

علاوه بر این، هیچ یک از برنامه های مذکور نتوانسته است به درستی از ظرفیت شبکه‌سازی با وسایل ارتباطی مثل ماهواره، وب، اینترنت، موبایل بهره ببرد.

شورای دموکراسی، به درخواست سازمان‌ها و مبارزان سرشناس جنبش سبز در خصوص پرورش و توسعه جمعیِ‌ِ "جایگاه مجازی" برای اصلاحات، توجه ایرانیان را به برقراری ارتباط، اطلاع‌رسانی، شبکه‌سازی و سازماندهی جلب کرده است.

در حال حاضر، جنبش سبز و سازمان‌های جامعه مدنی مستقل در مورد شبکه‌سازی با مشکلاتی مواجه‌اند که "شبکه ارتباطی تاش" (TCN) برای این مشکلات، راه حل‌هایی را فراهم خواهد کرد.

 سازمان‌های جامعه مدنی و مبارزان به منظور تسهیل در تأثیرگذاری فوری در ایران، به تدریج عملیات‌های ارتباطی خود را در برنامه شبکه ارتباطی تاش (TCN) ادغام خواهند کرد.

توضیح مختصری از برنامه:
شورای دموکراسی آمریکا پروژه شبکه ارتباطی تاش را اینگونه تشریح می کند: این شبکه ارتباطی با ایجاد نخستین کانال ارتباطی قوی و چندسطحی (پخش برنامه از طریق  ماهواره، اینترنت، وب و موبایل) برای ارتباطات و محتوای (سانسور نشده) محلی و قابل دسترس به عنوان یک پلتفرم ارتباطی ایمن و مستحکم عمل خواهد کرد.

همچنین اینکه تاش (TCN) برای برنامه‌های تجددگرایانه، اصلاح‌طلبانه و یا "تند" و بدون هیچ‌گونه سانسوری دایر خواهد شد و هیچ‌ مطلبی را تولید نخواهد کرد بلکه مطالب از طریق برنامه‌های بومی از سوی کاربران تولید خواهد شد.

تا کنون تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی و اعضای برجسته جنبش سبز برای تولید برنامه در پخش‌های مختلف شبکه ارتباطی تاش (TCN)، به مجریان پروژه تعهد داده‌اند.

فیلم‌های خارجی و عمدتا آن دسته از فلیم‌هایی که به دلیل مضامین اصلاح‌طلبانه در ایران غیرقانونی هستند، خریداری و دوبله خواهند شد تا برنامه اصلی را تقویت کنند.
مطالب تولید شده از طریق وب سایت ایمن، موبایل و ابزارهای دورزدن فیلترینگ و سانسور و همچنین یک کانال پخش برنامه ماهواره‌ای منتشر خواهد شد.

شبکه ارتباطی تاش (TCN) برای فراگیری و شیوع عمومی مضامین تولید شده، از فناوری جدید و تکنیک‌های ویروسی بهره می‌برد و زمینه فنی لازم برای تضمین نفوذ بالا، پخش و قابلیت دسترسی ایمن را مهیا می‌سازد.

یکپارچگی وب‌سایت:
این گزارش می‌افزاید: این شبکه ضمن رعایت امنیت و استحکام، کاربرپسند و متناسب با وب‌سایت‌های دیال‌آپ نیز هست و محتویات وب‌سایت برای پهنای باند کم در ایران، فشرده شده و قابل دانلود است.

شبکه ارتباطی تاش (TCN) به عنوان یک جایگاه مجازی برای توزیع و معرفی مجدد مطالب سانسورشده عمل خواهد کرد.

فایل‌های صوتی کم حجم برنامه به منظور انتقال آن از طریق بلوتوث در ایران و "blog of blogs" که در آن خبرها و وبلاگ‌های سانسور شده جمع‌آوری و مجددا در شبکه ارتباطی تاش(TCN) معرفی می‌شود.

شبکه ارتباطی تاش (TCN) ابزارهای پیش‌دستی‌گرانه را برای گذشتن از فیلترهای دولتی از قبیل وی‌پی‌ان‌ها، سایت های سرور فیلتر شکن، انونیمیزرها (سایت‌های پنهان ساز هویت)، ابزارهای مخفی ساز آی‌پی، ابزارهای تبدیل صدا به متن، میکرو بلاگ‌ها پیامکی، ابزارهای جاوا، خدمات پیامکی حجیم و نرم‌افزارهای فیلترشکنی چون پیس‌فایر و پی‌اس آی فون، را توزیع می‌کند تا مخالفان نظام بتوانند فیلترینگ موجود در ایران را دور بزنند.

امنیت آن‌لاین: به منظور تقویت شبکه ارتباطی تاش (TCN) به عنوان مرکز ارتباطی استراتژیک مجازی، لایه‌های مختلفی از امنیت و استحکام را برای محرمانه بودن، به‌کار می گیرد.

موبایل: به علت افزایش استفاده از موبایل در ایران، یک برنامه کاربردی موبایل برای آی فون (iPhone) و اندروید (Android) برای استفاده از شبکه ارتباطی تاش (TCN) تولید خواهد شد تا مخاطبان با خواندن آخرین خبرها به ‌روزشده و تمامی گزارشات و مطالب خود را در فرمت‌های مختلف به سرورهای امن شبکه ارتباطی تاش (TCN) ارسال کنند.

شبکه ماهواره‌ای: برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای این اجازه را می‌دهند تا شبکه ارتباطی تاش (TCN) به صورت محدود و فوری به شبکه‌های ماهواره‌ای دارای اخبار مربوط به ایران دسترسی داشته باشد.

دومین بخش از فعالیت‌های شبکه ارتباطی تاش (TCN)، یک شبکه ماهواره‌ای است که در دسترس همه کمک‌دهندگان شبکه ارتباطی تاش (TCN) خواهد بود. ماهواره W3A، که تحت تملک یوتل ست (Eutelsat) است، در وضعیت 7E و یک مدار نسبتاً دور فعالیت می‌کند که کمتر در معرض آسیب است.

بازاریابی: شبکه ارتباطی تاش (TCN) از طریق ایمیل، پیامک از طریق سرور‌های پیامکی عمده،‌ برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه های مخالفِ فارسی زبان، پیام‌های فوری، تبلیغات آن‌لاین با بنرهای تبلیغاتی و ابرپیوندهای (hyper links) تاش، فعالیت‌های شبکه را گسترش می‌دهد.

برنامه و محتویات:
شورای دموکراسی آمریکا اگرچه عمده مشکلات را ناشی از نبود زیرساخت ها و عدم دسترسی به امکانات شبکه سازی می داند و به نوعی از محتوایی که تاکنون تولید شده ابراز رضایت می کند. اما با این اطمینان که پس از بالا آمدن شبکه تاش، مخالفان ایرانی خود به خود به تولید برنامه و محتوا همت می گمارند؛ به تشریح برنامه های محتوایی این شبکه می پردازد:

برنامه شبکه ارتباطی تاش (TCN) حاوی برنامه اصلی اصلاح‌طلبانه کاربران و نیز مطالب خارجی دوبله ‌شده یا ترجمه ‌شده به فارسی است و همه محتویات از سوی ایرانیان تولید می‌شود. انتظار داریم پس از این که مخاطبان هدف، متوجه شدند که پلتفرم‌های مستقل پخش برنامه‌های سانسور‌ نشده وجود دارد، محتویات و برنامه‌های دیگر نیز تولید شود. شبکه ارتباطی تاش (TCN) در جستجوی کسب انواع برنامه های حاوی مضامین اصلاح‌طلبانه یا تهییج‌کننده از قبیل مشکلات اجتماعی، حقوق زنان، محیط پیرامون، ایستادگی و ... است.

 برنامه‌هایی که به پخش محتویات خود در شبکه ارتباطی تاش(TCN) اظهار علاقه کرده‌اند از این قرارند:

- آموزش دور زدن فیلترینگ
- آموزش کار با رسانه های اجتماعی: برای دست یابی و انتشار اخبار وخیم از ایران
- مجله هفتگی: برای به تصویر کشیدن چالشهایی از قبیل مواد مخدر، فحشا، جنایت، اقتصاد و... در ایران
- فساد آشکار: برنامه هفتگی گزارش فسادهای موجود در ایران
- یوتیوب: پخش کلیپ‌هایی حاوی مضامین اصلاح‌طلبانه
- جنبش سبز امروز: میزگرد هفتگی با حضور رهبران و طرفداران برجسته جنبش سبز

- اقلیت موجود در ایران: به منظور نامساعد نشان دادن وضعیت اقلیت ها
- برنامه‌های دانشجویی: برای برجسته سازی مشکلات جوانان
- محسن سازگارا: برنامه روزانه سازگارا برای القای حس پایداری و ترغیب و تشویق مخالفان
- رای من کجاست؟: گزارش فعالیت روزانه سازمان های "رای من کجاست؟" که در سراسر جهان فعالند.
- جامعه مدنی ایران آن‌لاین: وب‌سایت اختصاصی جهت پیشرفت و ترقی آزادی و دموکراسی در ایران

- برنامه‌های زیرزمین: جهت ترویج و بسط موسیقی زیرزمینی
- برنامه سروش: سروش مروج سرسخت جدایی دین از سیاست و دولت سکولار است.
- برنامه گنجی: گنجی، پیش‌رو در نافرمانی مدنی است که جنبش‌های سیاسی نرم را ترویج می‌دهد.
- برنامه اعتیاد‌: برای برجسته سازی مشکلات مواد مخدر در ایران و اقدامات ضعیف دولتمردان ایرانی

-  ساناز متال: برای ترویج موسیقی متال، ساناز متال از معروف‌ترین اجراکنندگان سبک هارد راک در آمریکاست.
- ضد تبلیغات (ضد پروپاگاندا): برای بررسی و خنثی سازی ادعاهای رسانه‌های ایران علیه غرب و آمریکا
- طرفداران حقوق بشر در ایران (HRA)‌: ارائه اسناد و گزارشاتی در خصوص نقض حقوق بشر در ایران و برجسته سازی آن
- انجمن بین‌المللی و جنبش سبز: معرفی هفتگی فعالان بین‌المللی جنبش سبز، برای حمایت از این جنبش

درباره شورای دموکراسی:
شورای دموکراسی (DC) که در لس آنجلس کالیفرنیای آمریکا است؛ از مراکز فعال در عرصه سیاست خارجی آمریکاست و بر روی فعال سازی ظرفیت‌های مخالفان کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه، در جهت منافع آمریکا متمرکز است. این شورا پیش از این کنفرانس‌هایی را با همکاری اندیشکده واشنگتن و اندیشکده امریکن اینترپرایز در خصوص ایران پس از انتخابات 88 برگزار کرده و در آن به بررسی منافع جنبش سبز برای سیاست خارجی آمریکا پرداخته است.

 این شورا همچنین در پروژه آمریکا برای تجزیه سودان (دارفور) همکاری داشته است. اجرای مدرسه های آمریکایی در غزه، انتخابات مجلس افغانستان 2010، ناظر انتخابات مجلس عراق2010 و مطالعه شرایط نارضایتی مردم سوریه از دیگر فعالیت های این مرکز است.

شورای دموکراسی خود را اینگونه توصیف می کند: این شورا در سال 1999 بر اساس این عقیده تاسیس شد که آزادی اطلاعات، دموکراسی و حقوق بشر عوامل بنیادین جوامع پایدار است.

این شورا به دلیل اجرای موفق برنامه در شرایط پس از تعارض و در جوامع بسته، از شهرت جهانی برخوردار است و مجرایی برای رهبری وسیع عناصر مخالف و تمامی سازمان‌های جامعه مدنی سراسر خاورمیانه به شمار می‌رود.

هدف از برنامه اخیر تشویق به رشد عمل‌گرایی جامعه مدنی و اصلاحات از طریق ایجاد فعالان و مخالفان داخلی مجهز به ابزارهاست.

این شورا در جهت حمایت آن‌لاین از شبکه‌سازی اجتماعی در ایران برنامه‌ای را به اجرا در آورده است و اخیراً از شبکه قوی‌ای متشکل از فعالان داخلی از جمله رهبران جنبش سبز حمایت می‌کند.

اعضای اصلی پروژه انجمن دموکراسی:
اوین کربی (Owen Kirby): رئیس پروژه و رئیس اداره انجمن دموکراسی واشنگتن دی سی، مشاور ارشد وزارت امور خارجه امریکا
مایکل میلریا (Michael Mylrea)، رئیس امنیت سایبری
دکتر لاری پرس (Dr. Larry Press)، رئیس برنامه ICT: مشاور بلندمدت انجمن دموکراسی و استاد سیستم‌های اطلاعاتی

جیمز پرینس (James Prince)، مشاور پروژه و رئیس انجمن دموکراسی.
حامد بهروان (Hamed Behravan)، مدیر برنامه‌های ایران
ماری صالح (Mary Salih)، رئیس برنامه‌های ماهواره‌ای

دانلود سند
http://up.iranblog.com/images/p0tszhi4jj7tx27r0e19.pdf

2 comments:

  1. ممنون از افشاگريت. اميدوارم موفق باشي
    در مورد ارتباط ايران با القاعده و گروه هاي تروريستي عراق و افغانستان و همچنين قاچاق اسلحه به آفريقا هم افشاگري کن و اسنادش را رو کن تا تو حسن نيت تو شکي باقي نمونه

    ReplyDelete
  2. معمولا اونهایی که تعادل در افکار و رفتار ندارند یا از این طرف بوم میفتند یا از طرف دیگر مثال شما که تا ذیروز مجاعد بودید از نظر من جنبش سبزی مطرود و حالا شدید آلت دست اونها

    ReplyDelete